Caută
Close this search box.

Decizie epocală luată de Porsche AG

Producătorul de mașini sport Porsche AG – o subsidiara a Volkswagen – a anunțat ca nu va mai produce mașini diesel și se va concentra pe modele exclusiv electrice, hibride si pe benzina.

Decizia vine în condițiile in care firma mama Volkswagen este investigată după ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel (Dieselgate). De asemenea, în unele orașe germane automobilele diesel mai vechi nu mai au voie sa circule, în încercarea de a reduce poluarea, transmit BBC si Reuters.

Directorul general al Porsche, Oliver Blume, a afirmat într-un interviu acordat săptămânalului Bild am Sonntag ca producătorul auto „nu demonizează tehnologia diesel, care este și va rămâne o tehnologie de propulsie importantă”.

„Totuși, în calitatea noastră de producători de mașini sport, am ajuns la concluzia ca ne-ar plăcea ca viitorul nostru să nu mai fie legat de modelele diesel, care oricum au un rol secundar în compania noastră”, a declarat Oliver Blume, dând asigurări ca actualii clienți ai Porsche care au vehicule echipate cu motoare diesel vor fi serviți în continuare.
Porsche nu a produs propriile sale motoare diesel, preferând să le folosească pe cele de la Audi.
„Cu toate acestea, imaginea Porsche a avut de suferit, Dieselgate ne-a provocat multe probleme”, a explicat Blume.

Primul model Porsche echipat cu motor diesel a fost vândut în urmă cu aproape zece ani.
În iunie, Porsche AG a anunțat că primul sau model exclusiv electric se va numi Taycan, iar anul viitor intenționează să lanseze producția de serie a vehiculului care va concura cu Model T de la Tesla.

Numele, anunțat de directorul general Oliver Blume la cea de-a 70-a aniversare a Porsche, înseamnă  „mânz plin de viață” și reflectă celebrul logo al Porsche cu un cal negru care se cabrează.
Modelul electric sport cu patru locuri, cunoscut până acum sub numele Mission E, va ieși de pe liniile de asamblare în 2019. Va putea ajunge în 3,5 secunde la 100 de km/oră iar autonomia modelului va fi de 500 de kilometri. Prețul modelului nu a fost dat publicității.
Porsche a investit un miliard de euro în modernizarea principalei sale fabrici – Zuffenhausen (Stuttgart) – unde va produce primul model exclusiv electric.

Porsche a anunțat că intenționează să-si dubleze până în 2022 investițiile în vehicule electrice și hibride la peste șase miliarde de euro, în condițiile în care firma mama Volkswagen caută să depășească scandalul emisiilor (Dieselgate) și să profite de cerea pentru vehicule prietenoase cu mediul. Porsche, un contributor important la profitul grupului Volkswagen, vrea ca până în 2025 vehiculele pe baterii să reprezinte un sfert din vânzările sale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri