Caută
Close this search box.

Alibaba vânzări record de „Singles Day” dar creșterile încetinesc

Gigantul chinez de comerț online Alibaba a bătut duminică un record de 30,7 miliarde de dolari în comenzi în timpul freneziei de cumpărături anuale „Singles Day”, dar a fost mai mic comparativ cu anii precedenți, informează AFP.

Cel mai mare eveniment de cumpărături de 24 de ore din lume, care a sărbătorit al zecelea an, a primit startul duminică devreme și, încă o dată, și-a zdruncinat propria marcă comercială, deoarece cumpărătorii chinezi online s-au confruntat cu promoții pentru a comanda totul de la electronică la articole de îmbrăcăminte și articole de uz casnic. Vânzările au crescut cu 27%, comparativ cu o cifră impresionantă de 39% anul trecut.

Deși vânzările cu amănuntul în China au fost constante, perspectivele sunt nesigure, pe măsură ce economia încetinește și preocupările se ridică asupra impactului războiului comercial cu Statele Unite. Prețul acțiunilor Alibaba, care s-au dublat în 2017, sunt în scădere cu 16% în acest an.

„Singles Day” a fost inițial pusă deoparte ca o zi neoficială pentru cei necăsătoriți din China, dar Alibaba a relansat-o în urmă cu un deceniu ca o promoție de cumpărături asemănătoare promoției americane de vânzare cu amănuntul „Black Friday” din noiembrie. Profitând de dependența crescândă de plățile cu smartphone-uri cu un singur clic, s-a dovedit a fi un succes imens. Dar, la începutul acestei luni, Alibaba a redus puțin prognoza veniturilor sale pe tot parcursul anului, invocând incertitudinea consumatorilor față de perspectivele economice. Oficialii companiei au rămas optimiști pentru viitor, însă Alibaba a lansat noi inițiative. În afară de extinderea în străinătate, gigantul de comerț online continuă să investească în China în ceea ce numește „noul retail”, care optimizează vânzările și serviciile în magazin, utilizând datele culese online. Hema, un magazin alimentar lansat de Alibaba în 2015 și unul dintre emblemele „noi de vânzare cu amănuntul”, permite clienților să facă cumpărături și să mănânce în magazin, precum și să facă aprovizionările online. „Cred că trebuie să înțelegeți Alibaba și ceea ce face Alibaba în contextul tendinței seculare pe termen lung care se dezvoltă în China, este aceea de creșterea a clasei de mijloc chinezești”, a declarat Joe Tsai, vicepreședinte Executiv al Alibaba, la gala „Singles Day”. „Această tendință nu se va opri, cu război comercial, ori fără război comercial”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri