Caută
Close this search box.

Apple scade sub un trilion de dolari în pofida creșterii veniturilor

Apple a pierdut joi evaluarea sa de un trilion de dolari atunci când acțiunile sale au scăzut cu 7% în urma tranzacțiilor de după program, în ciuda faptului că a înregistrat rezultate record, informează BBC.

Strategia gigantului tehnic de a taxa mai mult pentru telefoanele sale a fost răsplătită cu venituri mari în ciuda vânzărilor relativ plate. Veniturile au crescut cu 20%, ajungând la 62,9 miliarde dolari pe an, iar profitul a crescut cu 31%, până la 14,1 miliarde de dolari. Dar un avertisment cu privire la posibilele vânzări mai slabe în lunile următoare a provocat o scădere a prețului acțiunilor după încheierea tranzacției oficiale.

Vânzarea s-a accelerat după ce Apple a anunțat că nu va mai putea dezvălui numărul de unități vândute. Directorii Apple și-au apărat decizia argumentând că cifrele nu mai sunt indicatori privind sănătatea financiară a firmei. Analiștii au avertizat totuși că cei din afară pot vedea acest lucru ca o mișcare care ascunde performanțele mai puțin însorite.

Numărul total de smartphone-uri vândute de toți factorii de decizie la nivel global a scăzut pentru prima dată în 2017. Dar strategia Apple de a taxa prețuri mai mari pentru telefoanele sale a ajutat-o ​​să scape de pe urma cererii scăzute. Compania a vândut 46,9 milioane de iPhone în trimestrul până la sfârșitul lunii septembrie, o creștere modestă în ceea ce privește cele 46,7 milioane de produse vândute în aceeași perioadă a anului trecut.

Compania cu sediul în California câștigă, de asemenea, mai mulți bani din „servicii” cum ar fi magazinul App, Apple Music și Apple Pay. Veniturile din servicii au atins un record de 10 miliarde de dolari în trimestru.

Pentru întregul an financiar al firmei, profiturile au crescut cu 23%, ajungând la 59,5 miliarde de dolari, veniturile fiind cu 16%, ajungând la 265,5 miliarde de dolari. „Pot să vă asigur că obiectivul nostru este de a crește vânzările unitare pentru fiecare categorie de produse pe care o avem”, a declarat analistul financiar Luca Maestri, analist financiar al Apple. „O unitate de vânzare este mai puțin relevantă astăzi decât a fost în trecut”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri