Caută
Close this search box.

Autobuzele Otokar, problemă cu problemă, aflate de la cineva care a călătorit intens cu ele

Autobuzele Otokar

„Timp de șapte zile”, spune Victor Cozmei, „am călătorit prin oraș exclusiv cu noile autobuze turcești Otokar, în drumurile zilnice către sau dinspre birou”.

Proaspăt scoase pe traseu începând de Ziua Națională, 30 de astfel de autobuze, dintre care patru au fost articulate (cu burduf) – lungi de 18 metri, autobuzele Otokar au fost în centrul atenției publice, iar defectele și problemele apărute au fost subiectul criticilor și miștourilor pe Internet.

După șapte zile de navetă zilnică Victor Cozmei a adunat mai multe impresii și a constatat și câteva probleme – cam prea multe totuși pentru niște autobuze noi-nouțe…

– Cel puțin de două ori am văzut cum ușile nu se închid mereu când șoferii acționează comenzile. Într-una dintre situaţii, ușa de la mijloc nu a vrut să se închidă, deși șoferul a încercat de nenumărate ori. În cele din urmă șoferul s-a ridicat de pe scaun și, din spatele sticlei din față, a rugat pasagerii: „Puteți, vă rog, să împingeți dumneavoastră puțin ușa? Poate se închide”. După două încercări s-a închis…

– Încălzirea – În majoritatea autobuzelor cu care am fost încălzirea a funcționat, ba chiar prea tare. Unii pasageri s-au plâns că e prea cald și că ar trebui ca șoferul să aleagă „altă treaptă” pentru căldura băgată în salonul mașinii. Pe de altă parte, în trei instanțe diferite am prins autobuze în care părea că încălzirea fie nu funcționa, fie nu a fost pornită, iar în interior temperaturile erau destul de scăzute.

– Display-ul exterior nefuncțional sau cu probleme – În prima zi am surprins pe străzile Capitalei un autobuz nou al cărei sticle din fața afișajului exterior (deasupra cabinei șoferului) era plină de condens. Joi dimineață am surprins un autobuz al cărui afișaj exterior nu funcționa deloc (nici în față, nici pe lateral).

– Display-ul interior cu ceasul și stațiile – De cele mai multe ori am constatat că informațiile de pe monitorul cu ordinea stațiilor nu erau deloc corelate cu poziția reală a autobuzului, iar ora nu era setată corespunzător.

– Modul de afișare a informațiilor legate de stații lasă mult de dorit – Design-ul de pe monitorul cu stații îl considerăm destul de nefericit ales: informații scrise mic, greu de citit de la o distanță mai mare de doi metri, cu foarte mult mult spațiu alb care zace gol și nefolosit.

– Într-un autobuz am dat peste un cititor de cartele care nu funcționa. Celelalte două din vehicul funcționau.

La toate aceste probleme surprinse de reporterul HotNews.ro se adaugă și celalalte probleme discutate în presă sau pe rețelele sociale:

– Un autobuz s-a defectat din prima zi, după ce i-a sărit siguranța generală din cauza frigului.

– Alte autobuze a fost susprinse în trafic cu mesajul „DEFECT” pe display-urile exterioare. Nu e clar dacă ele chiar aveau o defecțiune sau doar afișau mesajul respectiv…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri