Cercetatorii au descoperit o planeta din pietre pretioase

planeta roşie

Cercetatorii au descoperit o planeta “sclipitoare” de pietre pretioase. Corpul ceresc neobisnuit se afla la o distanta de “doar” 21 de ani lumina de Terra si are o compozitie cu totul deosebita.

In timp ce Terra si alte exoplanete similare au un centru format din fier, planeta nou descoperita are centrul compus din calciu si aluminiu, ceea ce inseamna ca suprafata ei e extrem de bogata in pietre pretioase, potrivit Daily Mail.

“Poate straluceste albastru-rosu, precum rubinele si safirele, pentru ca pietrele pretioase sunt oxizi de aluminiu, ce se gaseste din abundenta pe exoplaneta,” a declarat Caroline Dorn, astrofizician al Institutului de Stiinte Computationale din cadrul Universitatii din Zurich.

Planeta a fost descoperita in constelatia Cassiopeia si a primit denumirea HD219134 b. Cercetatorii cred ca face parte dintr-o noua clasa exotica de exoplanete, ce au fost formate intr-un proces diferit de cel al Terrei.

Potrivit expertilor, exoplanetele din aceasta noua clasa s-au format mult mai aproape de stele, ceea ce a rezultat intr-o compozitie deosebita: calciu si aluminiu, precum si magneziu si silicon.

“Din acest motiv aceste planete nu pot, de exemplu, sa aiba campuri magnetice similare cu cel de pe Terra,” a continuat Dorn. “Pana acum am gasit 3 candidati ce apartin acestei noi clase de planete super-Pamant cu aceasta compozitie exotica.”

HD219134 b orbiteaza in jurul stelei sale si „anul” ei e format din doar 3 zile. Planeta intra in categoria “super-Pamant” pentru ca e de 5 ori mai mare decat Terra.

Descoperirea planetei de pietre pretioase reprezinta un pas important in intelegerea aprofundata a modului in care s-au format planetele si ce elemente ar putea sustine forme de viata, asa cum le intelegem noi.