Guvernul britanic va cheltui mai mult de 100 de milioane de lire sterline pe feriboturi suplimentare pentru a ușura congestia în Canalul Mânecii dacă Marea Britanie nu reușește să încheie un acord comercial înainte de a părăsi Uniunea Europeană anul viitor, informează Reuters.

Cu doar trei luni înainte ca Marea Britanie să părăsească cel mai mare bloc din lume, riscul unui Brexit neangajat este în creștere – scenariul de coșmar pentru multe întreprinderi care planifică acum un șoc economic. Nave suplimentare vor fi necesare pentru a lucra noi rute pe canal în cazul în care principalul terminal francez din Calais și Marea Britanie – Dover și Folkestone – sunt blocate de controale vamale.

În prezent, aderarea Marii Britanii la UE înseamnă că camioanele se deplasează fără probleme prin controalele de frontieră din cadrul blocului. Dar într-un Brexit fără acord, întârzierea la vamă a fiecărui camion, chiar și câteva minute, ar însemna probabil ca vehiculele să se întoarcă în porturi și să se aștepte pe drumurile de alimentare de pe ambele maluri ale Canalului. Pentru a ușura o eventuală întârziere, guvernul a acordat trei contracte pentru a furniza capacități suplimentare de transport de marfă pe rutele din porturile sudice din Anglia, inclusiv Poole, Portsmouth și Plymouth. Acestea cuprind o valoare de 47 de milioane de lire sterline cu compania franceză Brittany Ferries, o afacere de 47 milioane de lire sterline cu compania daneză de transport maritim DFDS și un contract de 14 milioane de lire sterline cu Seaborne Freight.

Liderul Partidului Liberal Democrat din opoziție, Vince Cable, a numit mișcarea „nebunie completă” și a declarat că banii publici au fost cheltuiți în mod inutil într-o ofertă de ultimă oră pentru a se pregăti pentru un rezultat nerealizat.

Contractele nu au fost scoase la licitație. Departamentul pentru Transporturi a declarat că răspunde unei „situații de urgență extremă” provocată de „evenimente imprevizibile”.

Aproximativ 16.000 de camioane trec zilnic între Dover și Calais, transportând totul: de la alimente perisabile la medicamente și bunurile industriale necesare pentru a ține fabricile în mișcare. „Această capacitate suplimentară este un element mic, dar important al planificării no-deal a DfT”, a declarat într-o declarație Departamentul Transporturilor. „În timp ce rămânem angajați să lucrăm pentru a asigura o înțelegere, departamentul ajută la asigurarea că restul guvernelor sunt pe deplin pregătite pentru o serie de scenarii”.

La începutul acestei luni, guvernul a anunțat că toate departamentele guvernamentale trebuie să intensifice planificarea pentru un Brexit fără acord, inclusiv punerea a 3.500 de membri ai forțelor armate în regim de rezervă pentru a face față eventualelor întreruperi.

188 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here