Jurnaliștii și analiștii politici pe care îi vedem seară de seară la televizor susțin, cel puțin în teorie, propriile poziții față de subiectele de cel mai mare interes public. Dar iată însă că au apărut și primele dezvăluiri care ne arată cum unii dintre aceștia ar fi ținuți de PSD pe statul său de plată, iar sumele ar proveni din bani publici, conform revistei Capital, care citează dezvăluiri ale Newsweek.

Pentru a-şi încasa „onorariile” cât mai discret, cei invocați ar folosi o schemă financiară bine pusă la punct. Ingineria pare a fi destul de simplă: PSD ar plăti în baza unor contracte două firme deţinute de consultanţii de casă ai lui Dragnea, iar acestea ar vira banii mai departe către firmele jurnaliştilor şi analiştilor. Sumele provin din subvenţia plătită de stat, adică de noi toţi, partidelor politice parlamentare, după cum notează Newsweek, care prezintă și un document în acest sens.

Pe prima poziţie în topul celor care primesc bani de la PSD, conform Newsweek, este nimeni altul decât Doru Buşcu, consultant politic şi editorialist.

Din 2016 şi până în prezent, PSD ar fi virat în contul firmelor lui Buşcu sume ameţitoare. Însă plăţile nu se făceau direct. Banii ar fi ajuns mai întâi la o firmă deţinută de omul de casă al lui Dragnea, Horia Mihălcescu, care la rândul său ar fi redirecționat fondurile spre firma lui Doru Buşcu. Astfel, consultantul politic ar fi primit în ultimii ani peste 440.000 euro.

În ultimele şase luni, acelaşi Doru Buşcu ar mai fi primit pe o altă firmă suma de 250.000 euro, tot de la firma controlată de Mihălcescu.

Însă Doru Buşcu nu ar fi singurul plătit cu bani grei de PSD. Pe aceeaşi listă apar nume importante ca Bogdan Chirieac sau sociologii Marius Pieleanu şi Mirel Palada.

Dacă Chirieac şi Pieleanu ar fi încasat în ultimul an peste 1 milion lei fiecare (ex. Bogdan Chirieac 1.157.000 lei), Mirel Palada ar fi obţinut „doar” 213.000 lei.

Alţi jurnalişti care ar fi facturat prestaţii pentru PSD sunt Răzvan Savaliuc şi Adina Anghelescu-Stancu de la Luju.ro (308.216 lei prin firma Jurindex Media SRL) şi Liviu Alexa, deţinător al Ziar de Cluj şi al NCN TV (431.000 de lei prin Pagina Ciudatului SRL).

Marius Ghilezan, editorialist la România liberă, dar şi consilier al lui Victor Ciorbea la Avocatul Poporului, ar fi încasat şi el, prin Web Interactive Design SRL, o sumă mai mică, de 120.000 de lei, de la partidul lui Dragnea.

Un rest de plată, 161.000 de lei, ar fi avut şi Abis Media SRL, firma Ancăi Alexandrescu, consilier al premierului Viorica Dăncilă.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 6 =