Potrivit RTB House, nu trebuie să ne așteptăm în 2019 la schimbări revoluționare în acest domeniu, ci mai degrabă la dezvoltarea AI.

Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România și Bulgaria, vorbește despre noi tendințe în dezvoltarea AI în viața noastră de zi cu zi, precum și în sectorul de marketing.

„Întotdeauna am crezut că scopul inteligenței artificiale este de a face computerele la fel sau chiar mai inteligente decât ființele umane, oferindu-le abilități de gândire și raționament asemănătoare omului. Noi, oamenii, am reușit să facem asta. Dar acum, obiectivul nostru principal este de a ne asuma responsabilitatea pentru AI și de a-o face mai utilă și mai practică pentru toată lumea – de la companii, la utilizatori finali’’, declară Cătălin Emilian.

Responsabilitatea AI va trebui să crească semnificativ mai ales pentru că în 2018, internetul a fost copleșit de știri false. Pentru a evita situații similare în viitor, multe agenții și site-uri de știri, organizații mass-media în general, vor începe să dezvolte instrumente bazate pe AI pentru a evita conținutul fals, făcându-l sigur, credibil și practic pentru audiență. De ce vor avea nevoie de AI pentru asta? Răspunsul este simplu, numărul de știri și informații, inclusiv cele false, creștere într-un ritm fără precedent.

Iată un alt exemplu: rețelele GAN (Generative Adversarial Networks). În general, aceasta este o tehnică bazată pe AI, care poate crea o fotografie sau un videoclip al unei persoane care arată super realist și autentic pentru ochiul uman.

Videoclipul viral cu discursul fals al fostului președinte american Barack Obama a fost un succes în 2018. Mulți oameni au fost fascinați, dar în același timp au fost șocați să afle cât de ușor pot fi înșelați. Noi tehnologii GAN vor fi dezvoltate în curând pentru a recunoaște conținutul fals.

Până în prezent, majoritatea proiectelor AI au fost conduse de companii mari de tehnologie pentru utilizarea lor internă. Cercetarea, dezvoltarea rețelelor neuronale, proiectarea întregului proces de învățare de către AI, toate acestea au nevoie de timp, de o mulțime de date și bani. Prin urmare, numai companiile mari au putut lucra cu tehnologii AI. Uneori, aceste companii și-au împărtășit inovațiile cu utilizatorii lor. Cum ar fi, de exemplu, Google cu Google Assistant, E-mail, Translator sau browserul Chrome. Același lucru s-a întâmplat și cu Nvidia, companie specializată în producția de plăci grafice dedicate unui spectru mare de utilizatori, de la gameri și graficieni, până la consumatori obișnuiți. Cum AI a continuat să câștige în popularitate, compania a început să se specializeze pe dezvoltarea de hardware care să îmbunătățească rularea aplicațiilor și instrumentelor bazate pe AI, produsele Nvidia fiind adaptate pentru nevoi de gaming, analiză a datelor sau chiar pentru mașinile autonome.

Crearea de hardware dedicat pentru utilizatorii finali va domina industria în 2019. Inteligența artificială va fi disponibilă în mai multe instrumente și servicii, care sunt folosite de oameni de rând în fiecare zi.

Smartphone-urile capabile să recunoască mimica facială, camerele cu AI care ajută la îmbunătățirea calității imaginilor, bannerele cu oferte specifice fiecărui utilizator în parte, platforme de muzică și filme care oferă recomandări bazate pe profilurile utilizatorilor. Toate acestea sunt disponibile în acest moment, iar anul 2019 va aduce și mai multe astfel de instrumente.

În concluzie, 2018 a fost pentru inteligența artificială un an revoluționar. În 2019 vom deveni mai conștienți de această tehnologie – și vom încerca să o facem parte din viața noastră de zi cu zi.

Anii următori se vor concentra asupra dezvoltării tehnologiilor bazate pe AI, care vor face pur și simplu viețile noastre mult mai ușoare și mai bune, nu numai la acest nivel ridicat de abstractizări, ci în cele din urmă în casele și locurile de muncă.