Caută
Close this search box.

Lovitură grea pentru cei cu mașini second-hand. Taxă de 2.000 de euro pentru poluare, câți români sunt afectați

Posesorii de automobile diesel și pe benzină care emit noxe peste anumite limite vor fi obligați să plătească între 1.000 și 2.000 de euro. Măsura se aplica din luna martie a acestui an și a fost deja aprobată de Camera Superioară a Parlamentului.. Ceea ce e mai trist pentru noi este faptul că aproximativ un milion de români vor fi afectați direct de această măsură. E vorba de românii din Italia, țara care adoptă foarte durele măsuri despre care vom scrie mai jos.

Pe de altă parte, cumpărătorii de vehicule mai mici, cu emisii reduse vor primi subvenţii de până la 6.000 de euro în Italia. De asemenea se vor aplica taxe achiziţiilor de vehicule mari cu motoare pe benzină şi motorină, conform măsurilor aprobate în Parlament.

Noile măsuri fac parte din bugetul pe 2019, aprobat de camera superioară a Parlamentului şi modifică propunerile prezentate de guvern la începutul lunii decembrie, criticate de industria auto.

Sindicatele şi asociaţiile din sectorul auto au avertizat în legătură cu taxa propusă. Aceştia avertizează că decizia ar putea să îi afecteze nu doar pe producătorii de automobile ci întreg lanţul de furnizori, inclusiv locurile de muncă.

Taxele propuse pentru automobilele cu motorizare tradiţională nu se vor aplica automobilelor mici de familie, ci doar vehiculelor puternice.

Astfel, o taxă de 1.100 de euro se va aplica pentru automobilele pe benzină şi motorină care generează 161-175 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi va urca la 1.600 de euro pentru emisii de 176-200 de grame de dioxid de carbon, precum şi 2.000 de euro pentru emisii de 201-250 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

În contrapartidă, cumpărătorii de vehicule cu emisii reduse vor primi subvenţii de până la 6.000 de euro în Italia. De asemenea se vor aplica taxe achiziţiilor de vehicule mari cu motoare pe benzină şi motorină, conform măsurilor aprobate în Parlament.

Noile măsuri fac parte din bugetul pe 2019, aprobat de camera superioară a Parlamentului şi modifică propunerile prezentate de guvern la începutul lunii decembrie, criticate de industria auto.

Sindicatele şi asociaţiile din sectorul auto au avertizat în legătură cu taxa propusă. Aceştia avertizează că decizia ar putea să îi afecteze nu doar pe producătorii de automobile ci întreg lanţul de furnizori, inclusiv locurile de muncă.

Taxele propuse pentru automobilele cu motorizare tradiţională nu se vor aplica automobilelor mici de familie, ci doar vehiculelor puternice.

Astfel, o taxă de 1.100 de euro se va aplica pentru automobilele pe benzină şi motorină care generează 161-175 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi va urca la 1.600 de euro pentru emisii de 176-200 de grame de dioxid de carbon, precum şi 2.000 de euro pentru emisii de 201-250 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Noile măsuri vor intra în vigoare la 1 martie şi vor fi valabile până în 2021, după ce vor fi aprobate şi de camera inferioară a Parlamentului. În jur de un milion de români locuiesc în Italia.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri