Caută
Close this search box.

Motive reale de îngrijorare pentru US Air Force !

Forțele aeriene americane au confirmat utilizarea, pentru antrenament, a unei replici în mărime naturală a avionului chinez de vănătoare Chengdu J-20. O fotografie apărută pe internet pare să arate avionul chinez Chengdu J-20 pe o bază aeriană americană. Potrivit publicației The Aviationist, imaginea a fost surprinsă pe aeroportul internațional Savannah/Hilton Head (SAV), din statul Georgia. La scurt timp, US Air Force a confirmat existența aparatului, subliniind că este vorba despre o replică în mărime naturală a aparatului chinez. Versiunea americană este folosită pentru antrenament.

În luna februarie a acestui an, forțele aeriene chineze au anunțat că Chengdu J-20, care folosește tehnologie stealth,  va fi apt pentru participarea la misiuni de luptă. Potrivit purtătorului de cuvânt al acestei arme, Shen Jinke, avionul de vânătoare trebuie să ”amelioreze capacitatea de luptă” a forțelor aeriene ale țării. Grație razei sale de acțiune de 3.200 de kilometri și a plafonului operațional de 20.000 de metri, J-20 este capabil să lanseze de la mare distanță rachete aer-aer PL-15. În cazul unui conflict convențional, el ar putea distruge avioane de alimentare, dar și comandamente și centre de control.

Ar fi  interesant să aflăm părerea US Air Force legată de viitorul avion de luptă european. Franța și Germania au convenit ca, împreună, să lanseze un avion de luptă din generația șase. Airbus și Dassault Aviation vor semna un contract privind studiile de design și de concept al viitorului program SCAF (Systeme de combat aerien du futur).

Acesta este un pas important, pentru că, până acum, nici un studiu comun nu a fost lansat de cele două țări. De asemenea, Berlin și Paris vor demara lucrările de dezvoltare a prototipurilor. O decizie care, în opinia experților, reprezintă o adevărată binecuvântare pentru Dassault Aviation. Grupul francez are nevoie urgentă de o comandă pentru a da de lucru birourilor sale de cercetare. Direcția generală de armament (DGA) va fi agenția contractantă pentru cele trei contracte.

”Suntem în măsură să propunem cea mai adecvată arhitectură pentru a răspunde provocărilor”, a promis șeful statului major al armatei aerului, generalul Philippe Lavigne.

După multe negocieri și renunțări, Paris și Berlin au reușit să definească și să schițeze conținutul tehnic al programului, calendarul, precum și organizarea industrială. Studiul are menirea de a determina ce va reprezenta în sine viitorul sistem, adică avionul propriu-zis și escorta de drone chemate să inducă în eroare apărarea inamicului, să prelungească misiunea aparatului de zbor, să asigure conectivitate la platforme.

În acest scop, Airbus și Dassault vor trebui să facă loc grupului Thales, considerat drept campion european în conectivitate. Spania, care a cerut să fie observator în cadrul acestui efort, va adera la programul SCAF imediat ce va fi pus pe roți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri