Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume,cu sediul în Elveția, își închide fabrica din Timișoara, singura din România.

Fabrica va fi închisă până la finalul lunii mai a acestui an, anunță Profit.ro.

Conducerea a informat angajații cu privire la intenția de închidere a fabricii și a inițiat discuțiile cu sindicatul și angajații pentru a găsi soluția cea mai potrivită pentru cele 388 de persoane vizate, aflate în fabrică.

Închiderea unității de producție din Timișoara este o decizie extrem de dificilă, luată după analize amănunțite și după implementarea tuturor alternativelor. Pe plan local, Nestlé  își desfășoară activitatea pe o piață care trece printr-o perioadă de schimbări rapide, caracterizată de noi tipare de consum și deficit de muncă, într-un mediu competitiv. Analizăm toate opțiunile pentru a oferi sprijinul necesar colegilor noștri. Prioritatea noastră constă în atenuarea acestei schimbări în raport cu angajații noștri”, a declarat Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Cele 30 de persoane angajate la Nestlé Regional Cost Competence Centre din Timișoara – centrul de servicii financiare al Nestle –  nu sunt afectate de această decizie și își vor continua activitatea într-o nouă locație în centrul orașului.

Am inițiat un amplu proces de consultare cu angajații și cu sindicatul pentru a identifica cele mai bune soluții prin care putem să ne susținem oamenii în această perioadă. Explorăm toate căile posibile, de la asistență în găsirea de noi locuri de muncă sau în dobândirea abilităților necesare în procesul de reangajare și până la organizarea unor târguri de locuri de muncă în incinta fabricii. Angajații care vor fi disponibilizați vor beneficia de salarii compensatorii în funcție de vechimea lor în companie”, a declarat și Jackie Avery, Director Resurse Umane Nestlé România.

Fabrica din Timișoara are o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri și cafea. Fabricarea produselor Nestlé va continua în alte zone, în încercarea de a simplifica procesele și de a funcționa mai eficient, astfel încât consumatorii să nu fie afectați.

Surse din piață afirmă că parte din producție ar urma să fie transferată în Ungaria.

Nestlé va rămâne pe piața din România și îșva continua activitatea cu ajutorul echipelor din sediul central din București, biroul Regional Cost Competence Centre din Timișoara și echipei de vânzări.

Nestle a intrat pe piața din România în 1995 și a cumpărat fabrica în 2000, în momentul de față având aproximativ 900 de angajați în București și în Timișoara, ultimul oraș fiind cel unde se află fabrica și unde sunt fabricate produse precum napolitana Joe.

Portofoliul Nestlé România cuprinde: băuturi (NESCAFÉ, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight, Smarties), produse culinare (Maggi), hrană pentru copii (Nestlé Infant Nutrition), Nestlé Professional –  divizia de soluții ”out of home”, batoane și cereale pentru micul dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) și hrană pentru animale (Purina).

NESCAFÉ Dolce Gusto a deschis piața sistemelor de băuturi pe bază de capsule în România prin lansarea primului aparat NESCAFÉ Dolce Gusto în septembrie 2009, vânzând în prezent circa 20 de sortimente de cafea de calitate profesională.

Nespresso, pe nișa cafelei de lux sub formă de capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé, începând cu anul 2014.

Din Timișoara, Nestle România exportă 35% din producție în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând de anul trecut, în Irlanda.

Și anul trecut, Nestle România a continuat să dețină prima sau a doua poziție în toate categoriile în care compania este prezentă pe piața autohtonă, cu 33% cafea solubilă, cafea capsule și băuturi, 61% hrană pentru copii, 40% produse culinare, 48% cereale, 18% dulciuri și 14% hrană pentru animale de companie.

Cele mai mari ponderi în cifra de afaceri sunt deținute de cafea, hrană pentru copii, cereale pentru micul dejun și produse culinare. Ultimele date, pentru 2017, indică afaceri de 820 milioane lei și un profit net de 88,1 milioane lei, cu un provizion de 26,8 milioane lei.

În toamnă, Nestle și-a scos la vânzare divizia care comercializează produse și tratamente pentru îngrijirea pielii, deoarece compania elvețiană renunță la afacerile neperformante și caută să evite criticile din partea investitorului care solicită o restructurare.

Nestle este sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere măsuri drastice pentru îmbunătățirea performanțelor financiare.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajați, 436 de fabrici în 85 de țări, își vinde produsele în 189 de țări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 4 =