Vitamina D este uneori numita și „vitamina Soarelui”, pentru ca este produsa în organism sub influenta razelor ultraviolete. Ni se tot spune de o vreme sa evitam lumina Soarelui, pentru ca ea mărește probabilitatea de a face cancer. Lumina Soarelui este acuzatul principal în multe probleme de sănătate. Numeroși experți repeta avertismentul: „Evitați lumina Soarelui – face rău sănătății”. Uităm ca energia Soarelui este esențiala pentru tot ce este viu pe planeta noastră.

Sa vorbim putin despre lumina Soarelui, concentrându-ne nu asupra pericolelor potențiale, ci asupra beneficiilor pe care ni le oferă. Organismul nostru produce vitamina D sub influența razelor Soarelui. Principala funcțiune a acestei vitamine este înlesnirea asimilării calciului. De asemenea, este esențială pentru coagularea sângelui și pentru funcționarea inimii și a sistemului nervos.

Deficiența de vitamina D (cauzată de expunerea neadecvată la Soare) afectează serios procesele metabolice și duce la o funcționare slabă a vaselor sanguine. Acestea nu vor putea împiedica bacteriile să pătrundă în sânge, ceea ce slăbește mecanismele de apărare ale organismului. Devenim mai sensibili la schimbările climatice și mai predispuși la infecții. Astfel, nivelul general al sănătății noastre este în pericol din cauza unor cantități nepotrivite de vitamina D, din care rezultă deficiența calciului și a sărurilor lui.

Nu putem să ne bazăm pe hrana consumată sau pe formule pentru a asigura un flux adecvat de vitamina D. Aceasta trebuie sa fie produsa pe cale naturală, de către propriul nostru organism, sub influența luminii solare.
Strămoșii noștri primitivi, care își trăiau mai toată viața în aer liber, nu sufereau de deficiența de vitamina D. Unele triburi primitive care există în zilele noastre nu sunt nici ele afectate de aceasta problemă. Cu ea se confruntă în principal oamenii din orașe, unde cantitatea de lumină solară care intră în locuințe prin ferestre este foarte scăzută.

Trebuie să nu uităm că expunerea la lumina Soarelui ar trebui să se producă în doze reduse, de 20-30 de minute pe zi. Folosiți-o pentru beneficiile pe care le aduce sănătății, nu pentru o frumoasă piele bronzată. Cercetările dovedesc că perioada cea mai potrivită pentru plajă este dimineață, între răsăritul Soarelui și ora 10. Intre 10 dimineața și 5 după-amiază, razele Soarelui sunt prea intense și ne ard pielea, ducând la îmbătrânirea ei prematură. Profesorul japonez Nishi a descoperit că anumite exerciții acvatice și aerobice pot stimula producția de vitamina D din organismul nostru. De aceea, ar fi foarte bine să ne facem obiceiul de a alterna zilnic dușurile fierbinți și reci de dimineață și de seară. Folosirea cu regularitate a saunei ajută și ea la sintetizarea vitaminei D. Când bronzul nostru ajunge închis la culoare, producerea vitaminei D devine mai lentă. De aceea, atunci când pielea noastră s-a bronzat îndeajuns, este mai bine să petrecem mai mult timp la umbră. Lumina Soarelui este un neprețuit dar al naturii. Folosită cu ințelepciune, energia ei este benefică pentru sănătate.

Mai există un amănunt important legat de vitamina D. Ea se găsește în glandele din pielea noastră. Cu cât ne spălam mai mult pielea cu produse cosmetice artificiale, cu atât mai multă vitamină trimitem în afara organismului. Asta nu înseamna că trebuie să renunțăm la igiena. După ce folosim produse sintetice pentru spălare, este o bună idee să frecăm pielea cu produse vegetale naturale care conțin uleiuri. Dacă nu întregul trup, cel putin mâinile și picioarele, pentru că acolo se petrece în principal sinteza vitaminei D. Este chiar mai bine să pregătim uleiul prin adăugarea a doi pumni de petale de trandafir într-o sticluță de 200 de mililitri de ulei vegetal, lăsând întregul complex la întuneric timp de cam șapte zile. Sticluța poate fi ținută la îndemâna și folosita după spălarea vaselor sau a rufelor. Pielea noastră acționează ca un filtru dublu. Ea elimina toxinele din organism și absoarbe calciul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 7 =