Adesea ne întrebăm cum putem riposta  riposta în fața furnizorilor de servicii deoarece aceștia apelează la tot felul de tertipuri ca să ne mențină în “ograda” lor. Cei vizați sunt în principal operatorii de telefonie mobilă care mai nou își contactează telefonic abonații pentru a le reânoii contractele existente iar în acest sens le prezintă oferte care mai de care mai “atractive”.Din păcate o mulțime de abonați “naivi” pică rapid în plasa acestora iar ulterior realizează faptul că și-au dat acordul să își prelungească, schimbe sau mărească abonamentele iar acum regretă alegerea făcută. În aceste cazuri trebuie să știți faptul că puteți rezilia fără probleme și fără costuri suplimentare contractele în termen de maxim 14 zile de la data la care v-ați dat acordul verbal/scris pentru prelungirea acestora.

Așadar nu există motive de panică pentru abonați deoarece operatorii cunosc legea și sunt obligați să o respecte iar dacă întâmpinați ostilitate din partea acestora, nu ezitați să apelați la ajutorul celor de la ANPC. Atât cei de la ANCOM, cât și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea și sancționarea modului în care este implementată legislația privind încheierea contractelor la distanță de către furnizorii de servicii telefonice.

Astfel, consumatorii au următoarele drepturi, indiferent de mijlocul de comunicare la distanță utilizat pentru încheierea/prelungirea contractelor la distanță:

  • consumatorii trebuie să primească o serie de informații cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca toate aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru aceștia;
  • un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online;
  • utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.

Pe de altă parte toți operatorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extra opțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.

Așadar puteți rezilia fără stres toate contractele încheiate la distanță atâta timp cât vă încadrați în termenul legal de 14 zile.

O altă problemă este legată de contractele în care abonații își achiziționează și diverse terminale (telefoane, tablete etc) odată cu încheierea acestor contracte. Și aici lucrurile sunt extrem de clare iar odată ce abonații denunță unilateral contractele, aceștia vor trebui sa returneze și terminalele achiziționate în aceeași stare în care le-au recepționat. Cumpărătorii vor trebui să achite contravaloarea acestora doar în cazul în care terminalele respective au fost deteriorate din varii motive și nu mai pot fi returnate în aceeași stare în care le-au recepționat.

Nu uitați nici de faptul că puteți rezilia contractele cu operatorii de telefonie mobila inclusiv atunci când vă aflați sub perioada contractuală (accesati acest link).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 7 =