Autoritățile americane de reglementare au obligat pe Boeing să facă îmbunătățiri urgente ale avionului său 737 Max 8, după cel de-al doilea accident mortal în câteva luni, care a determinat menținerea la sol a flotelor din întreaga lume, relatează AFP.

Singapore a interzis marți utilizarea jetului de înaltă tehnologie în spațiul său aerian, devenind ultima țară într-o listă tot mai mare de jurisdicții îngrijorate de siguranța avionului emblematic.

Duminică, un Boeing 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbușit la câteva minute într-un zbor spre Nairobi, ucigând toți cei 157 de oameni aflați la bord. Catastrofa aviatică a fost a doua după ce un avion Lion Air al aceluiași model s-a prăbușit în Indonezia în octombrie, omorând 189 de pasageri și membri ai echipajului. Anchetatorii au recuperat înregistratoarele de zbor din cutia neagră de la avionul Ethiopian Airlines, care s-au deplasat în apropiere de Addis Abeba și transporta pasageri și echipaje din 35 de țări, inclusiv aproximativ douăzeci de angajați ai ONU.

Administrația federală a aviației din SUA (FAA) a declarat luni că a ordonat companiei Boeing să îmbunătățească software-ul anti-încetinire și sistemul de manevră al modelului, oferind companiei termen până la sfârșitul lunii aprilie să facă actualizările. Dar grupul a exclus în prezent menținerea la sol a flotei. Se spune că anchetele „au început” și până în prezent nu au fost furnizate date pentru a „trage concluzii sau a lua măsuri”. „Dacă identificăm o problemă care afectează siguranța, FAA va lua măsuri imediate și adecvate”, a afirmat într-o declarație.

Anunțul autorităților de reglementare din Singapore privind faptul că toate tipurile de aeronave MAX au fost interzise din spațiul său aerian vin după ce China a ordonat liniilor aeriene interne să suspende operațiunile comerciale ale MAX 8, iar Indonezia a pus la sol întreaga sa flotă de jeturi pentru inspecții.

Ethiopian Airlines și-a menținut la sol celelalte jeturi MAX 8 pe care le mai administra, în timp ce companiile aeriene din Africa de Sud, Brazilia și Mexic le-au scos din funcțiune, iar piloții de la Aerolineas Argentinas refuză să le piloteze. Guvernul malaiezian a ordonat revizuirea urgentă pentru mai multe aeronave MAX al Malaysia Airlines.

De cealaltă parte,  mai multe companii aeriene au declarat că nu anulează zboruri ale MAX 8, în timp ce transportatorii americani par să aibă încredere în producător.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 3 =