Boeing Co a anunțat că a invitat miercuri peste 200 de piloți ale companiilor aeriene globale, lideri tehnici și autorități de reglementare pentru o sesiune de informare și pare că ar dori să returneze 737 MAX în serviciul comercial, relatează Reuters.

Întâlnirea este un semn că software-ul planificat al companiei Boeing se apropie de finalizare, deși va mai avea nevoie de aprobarea de reglementare.

De-a lungul weekend-ului, directorii companiei Ethiopian Airlines au pus la îndoială dacă Boeing le-a spus piloților destul de mult despre software-ul „agresiv” care împinge jos botul avionului, în cadrul investigației accidentului mortal din Etiopia în această lună, care a dus la menținerea la sol la nivel global a jeturilor 737 MAX.

Sesiunea informațională de miercuri de la Renton, Washington, face parte dintr-un plan de a ajunge la toți operatorii actuali ai 737 MAX și la autoritățile lor de reglementare pentru a discuta actualizări ale software-ului și de instruire a avionului, a spus Boeing într-o declarație.

Garuda Indonesia, care a anunțat vineri că intenționează să anuleze comanda pentru cele 49 de jeturi 737 MAX, citând o pierdere de încredere pentru pasageri după prăbușire, a fost invitată la briefing, a declarat directorul executiv Ari Askhara pentru Reuters. „Am fost informați vineri, dar pentru că este un timp scurt nu putem trimite un pilot acolo”, a spus el, adăugând că compania aeriană a cerut un webinar cu Boeing, dar această idee a fost respinsă.

Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a declarat că evenimentul de miercuri ar fi unul din seria de sesiuni de informare personale. „Am programat și vom continua să organizăm întâlniri suplimentare pentru a comunica cu toți clienții actuali și cu mulți clienți și operatori MAX actuali”, a spus ea.

Garuda are un singur 737 MAX și și-a reconsiderat comanda înainte de prăbușirea din Etiopia, precum și a transportatorului indonezian Lion Air, care a suferit un accident mortal în octombrie. Directorul executiv al Lion Air, Daniel Putut, a declarat că Boeing a informat compania aeriană despre întâlnirea de miercuri, dar nu ar putea participa. El a refuzat să furnizeze comentarii suplimentare.

Singapore Airlines Ltd a declarat, luni, că oficialul său SilkAir, care operează 737 MAX, a primit invitația la evenimentul de miercuri și va trimite reprezentanți. Agenția Aviației Civile a reprezentanților din Singapore va participa, de asemenea, a declarat un purtător de cuvânt al autorității de reglementare. Compania aeriană Korean Air Lines Co Ltd, care, înainte de menținerea la sol, trebuia să primească primele 737 MAX în aprilie, a anunțat că intenționează să trimită piloți la Renton. Transportatorul sud-coreean low-cost Eastar Jet va trimite doi piloți, a declarat un purtător de cuvânt. Ethiopian Airlines nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii cu privire la reuniune.

Modelul 737 MAX este cel mai bine vândut avion al companiei Boeing, cu comenzi în valoare de peste 500 de miliarde de dolari la prețurile cotate. Echipe de la cele trei companii aeriene din SUA, care dețin jeturi 737 MAX, au participat la o sesiune de la Renton care a revizuit sâmbăta actualizarea planificată a software-ului. Un oficial american informat despre această problemă sâmbătă a declarat că Administrația Federală a Aviației (FAA) nu a semnat încă o trecere în revistă a software-ului și antrenamentului, dar obiectivul este să le revizuiască în săptămânile următoare și să le aprobe până în aprilie.

Nu a fost clar dacă actualizarea software-ului, numită „modificări de proiectare” de către FAA, va rezolva problemele care decurg din investigația în curs de desfășurare a accidentului din 10 martie al companiei Ethiopian Airlines, care a ucis toate cele 157 de persoane aflate la bord. „După accident, a venit în atenția noastră că sistemul este agresiv”, a declarat Yohannes Hailemariam, vicepreședinte pentru operațiunile de zbor la Ethiopian Airlines. „El dă un mesaj de împiedicare și este nevoie de o acțiune imediată mai rapidă decât acțiunea pe care piloții au fost informați să o ia de Boeing”, a declarat Yohannes, el însuși un pilot cu o experiență de peste 30 de ani, inclusiv zboară cu modelele 777 și 787 ale lui Boeing.

Oficialul SUA a spus că modificările planificate au inclus 15 minute de instruire pentru a ajuta piloții să dezactiveze sistemul anti-stall cunoscut sub numele de MCAS în cazul unor date senzoriale defecte sau alte probleme. De asemenea, a inclus unele instrucțiuni auto-ghidate, a adăugat oficialul. American Airlines a declarat duminică că va prelungi anulările de zboruri până în 24 aprilie, din cauza faptului că a lăsat la sol 737 MAX și a tăiat câteva zboruri suplimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 4 =