Caută
Close this search box.

După accidentul aviatic din Etiopia transportatorii chinezi și alte companii aeriene suspendă utilizarea avioanelor Boeing 737 MAX 8

Agenția de reglementare a aviației din China a lăsat la sol aproape 100 de aeronave Boeing Co 737 MAX 8 operate de companiile aeriene, mai mult de un sfert din flota mondială a avioanelor, după un accidentul mortal al unui asemenea avion în Etiopia, relatează Reuters.

Un 737 MAX 8 de la Ethiopian Airlines care se îndrepta spre Nairobi s-a prăbușit duminică la câteva minute după decolare, ucigând toți cei 157 de oameni aflați la bord și determinând transportatorul să-și păstreze la sol restul flotei de avioane. A fost cel de-al doilea accident al modelului 737 MAX 8, cea mai recentă versiune a jetului de viteză a lui Boeing, care a intrat pentru prima dată în 2017. În octombrie, un avion 737 MAX 8, operat de transportatorul bugetar indonezian Lion Air, s-a prăbușit la 13 minute după decolarea de la Jakarta pe un zbor intern, ucigând toți cei 189 de pasageri și echipajul aflat la bord.

Administrația Aviației Civile din China (CAAC) a declarat că toate companiile aeriene chineze au trebuit să suspende utilizarea 737 MAX 8 până la ora 6:00. (10:00 GMT). Aeronava este cea mai recentă versiune a corpului îngust al lui Boeing, care a intrat în serviciu în 2017. CAAC a anunțat că va notifica liniile aeriene cu privire la momentul în care ar putea relua zborul cu acest avion, după ce a contactat Boeing și Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) pentru a asigura siguranța zborurilor. „Având în vedere că două accidente au implicat atât avioane Boeing 737-8 lansate recent, cât și au avut loc în timpul fazei de decolare, ele au un anumit grad de similitudine”, a afirmat CAAC, adăugând că ordinul era în conformitate cu principiul toleranței zero la riscurile pentru siguranță. 737 MAX 8 este uneori numit 737-8.

Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a refuzat să comenteze.

Companiile aeriene chineze au 96 de 737 MAX 8 în funcțiune, a afirmat autoritatea de reglementare a companiilor de stat pe Weibo, inclusiv Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines și Hainan Airlines. Compania chineză de date privind aviația, Variflight, a declarat că cel puțin 29 de zboruri internaționale și interne au fost anulate luni și că companiile aeriene au schimbat avionul.

Președintele Chinei de Est, Liu Shaoyong, a declarat pentru publicația financiară „Caixin”, în marja unei reuniuni a parlamentului de la Beijing, că va lua în considerare reluarea a 737 de zboruri MAX 8 după ce Boeing a emis un angajament de siguranță pentru jeturi și a demonstrat că nu există nici o legătură între cele două accidente. Cauza accidentului indonezian este încă investigată. Un raport preliminar, în noiembrie, înainte de recuperarea înregistrării vocale în cabina de pilotaj, s-a axat pe întreținerea și instruirea companiilor aeriene și răspunsul unui sistem Boeing anti-stall la un senzor recent înlocuit, dar nu a dat un motiv pentru accident.

Ethiopian Airlines a declarat că a pus la sol bazele flotei sale 737 MAX 8 până la următoarea notificare ca fiind o „măsură de siguranță suplimentară”, chiar dacă nu cunoaște cauza prăbușirii de duminică. Compania aeriană are o flotă restantă de patru aeronave, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor FlightRadar24. Cayman Airways a declarat că a lăsat la sol cele două avioane 737 MAX 8 pe care le are până când va obține mai multe informații. Dar alte companii aeriene sau autorități de reglementare nu au declarat că pun la sol avionul. Până la sfârșitul lunii ianuarie, Boeing a livrat clienților 350 de jeturi 737 MAX, cu alte 4.661de nave fiind acum pe comandă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri