Europa și Canada au declarat că vor căuta propriile garanții în ceea ce privește siguranța lui Boeing 737 MAX, complicând în continuare planurile de a face avionul să zboare în întreaga lume după ce au fost menținute la sol în urma a două accidente care au ucis mai mult de 300 de persoane, informează Reuters.

În timp ce Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) analizează planurile lui Boeing pentru o soluție de software ce a provocat primul accident de acum cinci luni, Agenția Europeană pentru Protecția Aviației (EASA) a promis propria analiză cu privire la orice îmbunătățiri ale designului. „Nu vom permite aeronavei să zboare dacă nu am găsit răspunsuri acceptabile la toate întrebările noastre”, a declarat directorul executiv al EASA, Patrick Ky, într-o ședință a comisiei din cadrul Parlamentului European.

Canada a declarat că va certifica în mod independent 737 MAX în viitor, în loc să accepte validarea FAA și ar efectua o „examinare exhaustivă” a sistemului automatizat de control al zborului în aeronave MAX, cunoscut sub numele de MCAS, despre care experții cred că ar fi jucat un rol în ambele accidente. Canada a declarat, de asemenea, că va trimite o echipă pentru a ajuta autoritățile din SUA să evalueze modificările de proiectare propuse și să decidă dacă sunt necesare și altele.

Boeing Co a refuzat să comenteze. Compania a remaniat, marți, directorii de vârf din cadrul unității sale comerciale de avioane pentru a se concentra asupra investigațiilor privind accidentele.

Oficialii guvernului american nu cred că cele două accidente vor duce la o schimbare la nivel mondial față de certificările FAA, dar parlamentarii americani, precum și procurorii federali, examinează certificarea Boeing 737 MAX. Președintele comisiei de transport a Camerei Reprezentanților din SUA și un alt democrat cheie au cerut marți inspectorului Departamentului de Transporturi să examineze deciziile cheie luate de FAA în ceea ce privește certificarea jetului 737 MAX pentru utilizare. FAA a refuzat să comenteze această solicitare sau despre acțiunile întreprinse de alte țări, dar a afirmat într-o declarație că „actualul record al siguranței aviației în SUA și la nivel mondial este realizat prin procesele robuste ale FAA și colaborarea deplină cu comunitatea aviatică”.

Inspectorul general al Departamentului de Transporturi din SUA intenționează să audieze certificarea FAA a jetului, a declarat marți oficialul de birou. Biroul poate recomanda modificări sau îmbunătățiri ale funcționării FAA. Boeing a spus că va coopera cu auditul.

108 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 5 =