Caută
Close this search box.

Să fie problema avionului Boeing? Anchetatorii accidentului Ethiopian Airlines cred că a fost activat sistemul anti-staționare

Anchetatorii accidentului Boeing 737 MAX din Etiopia, care a ucis 157 de persoane, au ajuns la o concluzie preliminară că un sistem anti-staționare a fost activat înainte ca avionul să atingă pământul, a informat „Wall Street Journal” vineri, citând oameni informați în această privință, informează Reuters.

Anchetatorii americani în domeniul siguranței au analizat date din „cutiile negre” care au fost la bordul zborului 302 al companiei aeriene Ethiopian Airlines. Un raport preliminar este așteptat săptămâna viitoare, au declarat oficialii din SUA.

Avionul s-a prăbușit la 10 martie la scurt timp după decolarea din Addis Abeba.

Anchetatorii care investighează accident mortal 737 MAX în Indonezia, în octombrie, s-au concentrat, de asemenea, asupra noului sistem anti-stall, numit MCAS. Boeing, miercuri, a spus că o soluție software planificată ar împiedica repetarea funcționării sistemului care se află în centrul preocupărilor legate de siguranță.

Cel mai rapid avion 737 MAX de la Boeing, cu comenzi în valoare de peste 500 de miliarde de dolari la prețuri de listă, a fost menținut la sol la nivel global de Administrația Federală a Aviației (FAA), deși liniile aeriene le permite să zboare fără pasageri pentru a transfera avioanele către alte aeroporturi. Producătorul a declarat că a dezvoltat un pachet de instruire pe care piloții 737 MAX trebuie să îl ia înainte ca interdicția la nivel mondial să poată fi ridicată, propunând, ca înainte de două accidente mortale, că acești piloți nu au nevoie de timp pe simulatoare de zbor pentru a exploata în siguranță aeronava.

Joi, un proces împotriva Boeing a fost depus la tribunalul federal din Chicago de către familia lui Jackson Musoni, un cetățean din Rwanda, care a decedat în urma prăbușirii avionului Ethiopian Airlines. Procesul afirmă că Boeing a conceput în mod defectabil sistemul de control al zborului automatizat. Boeing a spus că nu poate comenta acest proces. Cantitatea și calitatea de formare pe care Boeing și companiile aeriene le-au oferit piloților 737 MAX reprezintă una dintre problemele analizate, în timp ce anchetatorii din întreaga lume încearcă să determine cauzele a două accidente 737 MAX în decurs de cinci luni.

Departamentul de Justiție al SUA investighează procesul de dezvoltare al Boeing și ceea ce a dezvăluit Boeing despre MCAS. Departamentul american de transport a declarat luni că o nouă comisie va analiza modul în care Administrația Federală a Aviației certifică noi aeronave. Autoritățile americane și europene de reglementare au știut cu cel puțin doi ani înainte de accidentul indonezian că metoda obișnuită de control al unghiului nasului 737 MAX ar putea să nu funcționeze în condiții similare cu cele din două dezastre recente, a declarat vineri, citând un document. Agenția Europeană de Aviație și Spațiu (EASA) a certificat planul ca fiind în siguranță în parte, deoarece a afirmat că procedurile suplimentare și instruirea ar explica în mod clar piloților situațiile „neobișnuite” în care ar trebui să manipuleze o roată manuală rar utilizată pentru a controla, sau „tăia”, unghiul planului. Aceste situații, cu toate acestea, nu au fost enumerate în manualul de zbor, potrivit unei copii din partea American Airlines, văzută de Reuters. Boeing a refuzat să comenteze documentul AESA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri