Șeful Facebook, Mark Zuckerberg, consideră că serviciile de mesagerie private securizate vor deveni mai populare decât platformele deschise, relatează BBC.

Într-un blog, Zuckerberg și-a prezentat viziunea de a transforma Facebook într-o „platformă dedicată vieții private”. Facebook deține Messenger și WhatsApp, dar criptarea mesajelor limitează capacitatea sa de a face bani prin anunțuri direcționate.

Gigantul social media a intrat în vizor pentru o serie de scandaluri de confidențialitate. În 2018, s-a constatat că datele a aproximativ 50 de milioane de utilizatori au fost preluate și transmise unei consultanțe politice.

Unii critici consideră schimbările propuse ca o modalitate Facebook de a-și abandona responsabilitățile, spune reporterul BBC din America de Nord, Dave Lee. Dacă ceea ce se întâmplă pe Facebook este mai privat și temporar, spune el, ar putea fi mai greu să dețină site-ul responsabil pentru orice abatere percepută.

„Facebook și Instagram au ajutat oamenii să se conecteze cu prietenii, comunitățile și interesele în echivalentul digital al unei piețe”, a declarat fondatorul Facebook. „Dar oamenii doresc din ce în ce mai mult să se conecteze privat în echivalentul digital al camerei de zi”. Ca răspuns, Zuckerberg a spus că dorește să dezvolte rețeaua de social media într-o rețea centrată pe confidențialitate, reducând permanența și stocarea sigură a datelor. Ca parte a obiectivelor sale de confidențialitate, el a declarat că Facebook nu va „stoca date sensibile în țări cu înregistrări slabe privind drepturile omului, precum și confidențialitatea și libertatea de exprimare”. „Susținerea acestui principiu ar putea însemna că serviciile noastre vor fi blocate în unele țări sau că nu vom putea intra în altele în curând. Acesta este un compromis pe care suntem dispuși să îl facem”, a continuat el. Zuckerberg a adăugat că mesajele criptate vor crea, de asemenea, posibilități pentru noi instrumente de afaceri, în special în ceea ce privește plățile și comerțul on-line. El nu a oferit un calendar ferm pentru viziunea sa, dar a spus că schimbările vor avea loc „în următorii câțiva ani”.

„Cred că ar trebui să lucrăm spre o lume în care oamenii să poată vorbi în mod privat și să trăiască liber, știind că informațiile lor vor fi văzute doar de cine vor să le vadă și că nu vor rămâne la nesfârșit”. „Dacă putem ajuta la mișcarea lumii în această direcție, voi fi mândru de diferența pe care am făcut-o”, a scris Zuckerberg.

Fundamentul noilor schimbări

Facebook a fost criticat brusc în trecut pentru lipsa de confidențialitate a utilizatorilor și răspândirea conținutului jignitor și a „Fake News”. Aproape 80 de miliarde de dolari au fost șterse din valoarea acțiunilor Facebook, în doar câteva zile în luna martie, în contextul scandalului Cambridge Analytica. Consultanța britanică a fost acuzată de abuzul de date a milioane de membri americani ai Facebook. Cambridge Analytica a negat utilizarea datelor pentru a ajuta campania electorală a președintelui american Donald Trump în 2016 și susține că a eliminat informațiile în conformitate cu politicile Facebook. Cu toate acestea, directorul executiv al companiei a fost suspendat în curând după alte acuzații.

În ciuda scandalului, Facebook declară că numărul său de utilizatori a continuat să crească. Potrivit Facebook, numărul de persoane care au intrat pe site-ul său cel puțin o dată pe lună a crescut cu 9% anul trecut la 2,32 miliarde de persoane. Numărul de utilizatori din SUA însă – cea de-a doua cea mai mare piață – a scăzut cu 15 milioane față de 2017, potrivit firmei de cercetare de piață Edison Research.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 6 =