Caută
Close this search box.

Boeing micșorează rata de producție a 737 MAX în urma accidentelor Lior Air și Ethiopian Airlines

Boeing Co a declarat vineri că intenționează să-și reducă producția lunară a aeronavelor 737 cu aproape 20% în urma a două accidente mortale, semnalizând în acest fel că nu se așteaptă ca autoritățile aviatice să permită modelului să se întoarcă în aer cât mai curând, relatează Reuters.

Livrările celui mai bine vândut avion al companiei Boeing au fost înghețate după ce a fost menținută la sol baza globală a modelului, ca urmare a prăbușirii unui avion Ethiopian Airlines pe 10 martie, ucigând toate cele 157 de persoane aflate la bord. Producția va fi redusă la 42 de avioane pe lună de la 52 de la mijlocul lunii aprilie, a spus compania într-o declarație, fără a oferi o dată de încheiere. Oficialii americani și ai companiilor aeriene au declarat că acum consideră că avionul ar putea fi menținut la sol pe o perioadă de cel puțin două luni, dar cu o posibilitate mai mare de a face o pauză mai lungă.

Accidentele din Etiopia și prăbușirea unui avion Lion Air din Indonezia în luna octombrie anul trecut, care a dus la uciderea celor 189 de persoane aflate la bord, a lăsat cel mai mare constructor de avioane din lume în criză. Directorul executiv, Dennis Muilenburg, a declarat vineri că compania știe că un lanț de evenimente a provocat ambele dezastre, cu activarea eronată a așa-numitului software MCAS anti-stall  drept „o legătură comună” între cele două. Boeing a spus că nu va reduce locurile de muncă la noua rată de producție și va depune eforturi pentru minimizarea impactului financiar. Consiliul de administrație al companiei va stabili un comitet pentru a examina modul în care compania proiectează și dezvoltă avioane, a spus Muilenburg. Grupul va „recomanda îmbunătățiri în politicile și procedurile noastre” pentru programele sale 737 MAX și alte programe de avion. Boeing a declarat că continuă să facă progrese în ceea ce privește actualizarea software-ului 737 MAX pentru a preveni accidentele ulterioare.

Acțiunile Boeing Co au scăzut cu aproximativ două procente după ce piața a fost închisă vineri. În timp ce numărul de avioane 737 MAX menținute la sol este puțin peste 370, aproape 5 000 de produse sunt comandate. Boeing se confruntă cu probleme logistice în găsirea de locuri pentru a parca numărul tot mai mare de avioane, precum și de a fi responsabil pentru toate costurile de întreținere, deoarece nu a fost în măsură să livreze jeturi clienților. Producătorii evită oprirea și apoi reluarea producției, deoarece acest lucru perturbă lanțurile de aprovizionare și poate provoca probleme industriale. Boeing intenționa să accelereze producția în iunie la 57 pe lună. Având în vedere păstrarea avioanelor în depozit, fără a le livra, totuși, consumă numerar suplimentar prin inventar crescut.

Președintele Consiliului pentru siguranța transportului (NTSB), Robert Sumwalt, a declarat reporterilor că anchetatorilor americani li s-au dat datele brute de la zborul 302 al companiei Ethiopian Airlines, imediat ce a fost citit în Franța luna trecută. El a adăugat că raportul preliminar Ethiopian Airlines 302 „a fost foarte amănunțit și bine făcut”. Fostul președinte al NTSB, Christopher Hart, a fost numit de Administrația Federală a Aviației în această săptămână, pentru a conduce o echipă internațională care să revizuiască siguranța modelului 737 MAX. El a declarat vineri reporterilor că a crezut că revizuirea, care va începe luni, ar putea dura aproximativ trei luni. Încă nu este clar ce țări vor participa. El a spus că anchetatorii vor fi axați mult mai mult pe interacțiunea dintre software și piloți decât problemele mecanice în viitor. „Acesta este teritoriul pe care îl vom vedea mai mult”, a spus Hart.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri