Caută
Close this search box.

Uber a depus dosarul pentru oferta publică de acțiuni

Uber a depus joi documentele pentru oferta sa mult așteptată publică de acțiuni urmând să fie cea mai mare din sectorul tehnic în ultimii ani și un indicator pentru alte startup-uri bazate pe riscuri de pe lista Wall Street, potrivit AFP.

Depunerea la Comisia pentru valori mobiliare și de burse nu conținea nici o precizare de preț sau calendaristică pentru debutul pe piață pentru Uber, care, potrivit rapoartelor media, ar fi trebuit să se ridice la aproximativ 10 miliarde de dolari. Evaluarea Uber în cea mai recentă rundă de investiții private a fost de peste 70 de miliarde de dolari, dar rapoartele spun că gigantul va căuta o valoare de piață de aproape 100 miliarde de dolari.

Depunerea a constatat că Uber oferă călătorii în aproximativ 700 de orașe, dar are niște ambiții mai îndrăznețe de a schimba modul în care oamenii și bunurile sunt transportate cu operațiuni cum ar fi livrările de mâncare, transportul de mărfuri, biciclete electrice și scutere. „Misiunea noastră este de a aprinde oportunitatea prin stabilirea lumii în mișcare”, spune documentul depus la Comisia pentru valori mobiliare și de burse. „Am revoluționat mobilitatea personală prin împărțirea unei călătorii, iar noi folosim platforma noastră pentru a redefini industria masivă de livrare și logistică. În timp ce am avut o creștere neegalată la scară, începem doar”.

Uber a declarat că operează pe șase continente, cu aproximativ 14 milioane de călătorii pe zi și a totalizat peste 10 miliarde de călătorii de la înființarea sa în 2010. Depunerea a conținut o sumă de 1 miliard de dolari care ar putea fi majorată, dar această cifră este așteptată să crească înaintea ofertei publice inițiale (IPO) care este așteptată în luna mai. Mișcarea vine după un debut slab al pieței pentru rivalul american Uber, Lyft, care a pierdut mai mult de 10% din valoarea sa de la IPO luna trecută.

Șeful executiv Dara Khosrowshahi, care a preluat în 2017, ca parte a unui efort de reformare a unei culturi corporatiste afectată de abateri și scandaluri, a declarat că Uber a făcut pași pentru a-și restabili marca și credibilitatea. „Luând acest pas înseamnă că avem și mai multe responsabilități – față de acționarii noștri, clienții noștri și colegii noștri”, a spus Khosrowshahi într-o scrisoare prin care anunță IPO-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri