Gigantul japonez Toyota și fondul de investiții SoftBank Vision Fund au prezentat vineri o investiție de 1 miliard de dolari în compania americană Uber, pentru a impulsiona dezvoltarea serviciilor de călătorii fără șofer, potrivit AFP.

Ultima injecție de numerar, care se așteaptă să se încheie în al treilea trimestru al acestui an, a venit pe fondul anticipării ofertei publice de acțiuni Uber, care este așteptată să fie cea mai mare din domeniul tehnic de ani de zile. Toyota a investit deja 500 de milioane de dolari în compania Uber, în timp ce firma concurează cu Waymo deținut de Google și găzduiește o serie de alte companii, printre care și producători majori de automobile, care au dezvoltat autovehicule. Ultima investiție, care implică și producătorul de piese japoneze DENSO, va merge la Grupul tehnologic avansat al Uber, în încercarea de a „accelera dezvoltarea și comercializarea automatizării împărțirii unei rute”, au afirmat firmele într-o declarație.

Toyota și DENSO vin cu 667 milioane de dolari și SoftBank Vision Fund va investi 333 milioane de dolari în acest proiect. Acesta este deja acționarul principal din Uber, deținând 16%. Compania japoneză de mașini a declarat că va contribui, de asemenea, la „o suplimentare de 300 de milioane de dolari USD în următorii trei ani pentru a ajuta la acoperirea costurilor legate de aceste activități”.

Directorul executiv al Uber, Dara Khosrowshahi, a spus că mașinile fără șofer vor „transforma transportul așa cum o știm, făcând străzile noastre mai sigure și orașele noastre mai viabile”. Firma sa urmărește să depășească definiția a ceea ce știm  prin plimbările cu mașina pentru a deveni „Amazonul transportului” într-un viitor în care oamenii împărtășesc, în loc de vehiculele proprii.

Dacă totul merge conform planului, navetiștii ar putea să călătorească cu un e-scuter la o stație de tranzit, să ia un tren, apoi să ia o bicicletă electronică, să împartă o rută sau să ia un e-scuter la stația de sosire pentru a termina o călătorie – toate acestea doar prin simpla aplicație Uber de pe un smartphone. Uber are, de asemenea, un succes în creștere prin intermediul unui serviciu „Eats”, care permite șoferilor să facă bani livrând mese comandate de la restaurante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 6 =