Caută
Close this search box.

Chinezii și turcii vor construi autostrada prin munți

Companiile China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) vor construi și opera în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploiești – Brașov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro, a anunțat Guvernul. În acest moment, se poartă negocieri pentru clauzele prevăzute în contract. Conform lui Ion Ghizdranu, preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP), constructorii ar putea primi 100 de milioane de euro dacă termină lucrarea cu un an mai devreme, dar ar putea fi şi penalizaţi cu aceeaşi sumă dacă întârzie cu un an finalizarea lucrărilor. „Sunt foarte multe date concrete şi cred că nu are rost să le precizăm pe toate. Ele sunt în studiul de fundamentare, sunt în contractul de parteneriat public-privat, sunt pe site. Câteva sunt importante: 1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit şi care a fost astăzi prezentă. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini. Au fost mai mulţi am rămas la această asociere cu firma chineză, cea mai importantă din lume. O altă dată importantă este că se prevede o bonificaţie în cazul proiectul este terminat mai devreme, respectiv în loc de patru ani, trei ani sau doi ani, o să vedem cât de repede, dar, de asemenea şi o penalitate dacă întârzie, de circa 100 de milioane de euro pe an”, a spus Ion Ghizdeanu.

Șeful CNP a declarat că acum are loc faza finală de negociere a clauzelor şi apoi urmează semnarea contractului cu asocierea formată din companiile CCCC International din China şi Makyol din Turcia. Ghizdeanu consideră că dacă se începe de pe acum proiectarea ar putea fi finalizată anul viitor, iar atunci va începe construcţia.

Ghizdeanu a spus că firma CCC International e cea mai mare din lume. ”E unul dintre puținele proiecte la care nu am avut ceea ce era o procedură obișnuită de contestații și paracontestatii, îi felicit pe colegii din comisie care s-au ocupat. Felicit această asociere și în cel mai scurt timp va începe faza de proiectare. Dânșii sunt mai demult în România și au studiat tot parcursul. Așteptăm ca partenerii noștri de azi să ne solicite această boinificație pentru realizarea în avans a Autostrăzii București-Brasov”, a declarat Ghizdeanu.

Compania CCCC – China Communications Construction Company, companie de infrastructură listată pe bursele din Shanghai și Hong Kong, figurează pe locul 91 în top 500 Fortune’s Global 500 List. Este un investitor de tip equity pe proiectele de inginerie, design și infrastructură – vezi aici site-ul companiei din China.
Potrivit datelor de pe site, compania a fost formată în 2005 din fuziunea companiilor China Road and Bridge Corporation (CRBC) și China Harbour Engineering Co. (CHEC). Președintele executiv al CCC International, Wang Jingchun, a declarat că înțelege importantanța proiectului pentru cetățenii români, că au nevoie de a scurta timpul în trafic. ”Avem încredere că vom face un lucru de calitate”, a spus Wang Jingchun.

Makyol este un important constructor din Turcia, implicat în proiecte de infrastructură precum metroul din Istanbul, autostrăzi (Blacksea Coastel Road), tunele, poduri, porturi și aeroporturi. Președintele companiei, Adnan Cebi, a promis la rândul său că, împreună cu cu partenerii chinezi, vor avea capacitatea de a termina la timp proiectul.

Proiectul prevede, pentru sectorul Ploiești – Brașov (Cristian), importante lucrări de artă, între care 14 viaducte și 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, precum și 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginerești cele mai complexe. Sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum și asigurarea continuității drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei rețele de utilități pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice și de atenuare a impactului asupra mediului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri