Caută
Close this search box.

Patru piste noi de biciclete în București, pe rute intens circulate, finanțate de la bugetul de stat cu 44,5 milioane de lei

Patru pieste noi de biciclete, pe rute intens circulate, vor fi construite în București, cu finanțare de la bugetul stat în valoare de 44,5 milioane de lei,, anunță un comunicat de presă al Primăriei Capitalei.

Proiectul vizează 4 trasee, dispuse pe 21 de artere, şi care însumează 48 de km.

„Proiectul Primăriei Capitalei, care vizează construirea a 4 piste ciclabile în Bucureşti, va primi finanţare în valoare de 44,5 milioane lei de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Mediului (din sumele obţinute de către Minister din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru finanţarea proiectelor de investiţii şi de la bugetul local al U.A.T Municipiul Bucuresti). În acest sens, a fost aprobată miercuri Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti”, următorul pas fiind semnarea contractului de finanţare”, precizeazăPrimăria Capitalei.

Guvernul a mai alocat bani pentru construirea de piste de biciclişti în Capitală şi în trecut, dar fondurile au rămas necheltuite, pentru că, la acea dată, administraţiile anterioare nu au pregătit şi nu au depus proiecte, condiţie obligatorie pentru ca sumele să poată fi accesate.

Proiectul cuprinde 4 trasee ce vor acoperi nevoia de piste de biciclete la nivelul municipiului Bucureşti şi vor lega pista deja existentă din Calea Victoriei de cele mai importante 4 puncte din Bucureşti.

Traseele au fost deja aprobate în plan local, la propunerea primarului general, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, şi au la bază ca document strategic Planul de Mobilitate Urbana Durabilă al Capitalei (PMUD, document aprobat în anul 2017.

Traseul 1 are două ramificaţii:
Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – sos. Pipera;
Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan – sos. Kiseleff – Piata Piata Presei Libere

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfăşoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de biciclişti proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2: P-ţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – Şos. Mihai Bravu.
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfăşoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de biciclişti proiectate este de cca. 17,20 km. Suprafaţa totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulaţiei bicicliştilor este de cca. 56.930mp.

Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenţei – Bd. Naţiunile Unite (Pod Grozaveşti)
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfaşoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de biciclişti proiectate este de cca. 10,15km. Suprafaţa totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulaţiei bicicliştilor este de cca. 37.850mp.

Traseul 4: Bd. Libertăţii – Piaţa Constituţiei – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Naţional.
Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfăşoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de biciclişti proiectate este de cca. 11,60km.
Suprafata totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulaţiei bicicliştilor este de cca. 44.250mp. Suprafaţa totală ocupată de lucrările de realizare ale acestei piste este de 166.530mp.

Pe traseul acestor piste de biciclete, vor fi amplasate 420 de parcări publice pentru biciclete. Rastelele vor fi amplasate în apropierea clădirilor cu potenţial mare de atragere a persoanelor care folosesc bicicleta, precizează Primăria Capitalei.

„Amplasarea efectivă şi lăţimea pistelor ciclabile au fost proiectate în funcţie de situaţia din teren. Ca exemplu, tronsonul amplasat intre str. Baba Novac si str. Camil Ressu nu a permis amenajarea unui spatiu dedicat exclusiv circulatiei biciclistilor, acestia putand circula aici pe partea carosabila, in conformitate cu legislatia in vigoare care incadreaza bicicleta in categoria vehiculelor. Proiectul prevede realizarea de marcaje orizontale-longitudinale si transversale realizate cu vopsea ecologica, alba, tip masa plastica, care asigura vizibilitate in conditii de ceata, ploaie atat pe timp de zi cat si de noapte, semnalizarea verticala cu table metalice acoperite cu folie reflectorizanta montate pe stalpi gata confectionati din teava de 1,5 toli, amplasarea de separatori fizici de delimitare a pistei de bicicleta de spatiul destinat circulatiei pietonilor”, potrivit sursei citate.

Reprezentanţii instituţiei conduse de Gabriela Firea mai transmit că, în prezent, sunt realizate lucrările de infrastructură pe Traseul 1 – Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – sos. Pipera, urmând a fi realizare lucrările de marcaje orizontale şi semaforizarea după atribuirea contractului de execuţie, procedura fiind în derulare.

Pentru Traseele 2, 3 si 4 este în curs de definitivare proiectul tehnic şi urmează obţinerea autorizaţiei de construire.

Durata de realizare a pistelor este de 6 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri