Tupeu de Cuc ceaușist. Trenul lui a ajuns repede la mare, dar „muritorii” merg cu 39 km/h!

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a ”vizitat” – precum Ceaușescu – un tren care mergea pe litoral și s-a declarat, cum altfel?, extrem de mulțumit de ”condițiile minunate”. Așa se întâmplă atunci când „inopinat” înseamnă că îți anunți din vreme subalternii.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a declarat mulțumit, la finalul unei mirobolante călătorii cu trenul de la Bucureşti la Constanţa. „Am decis să fac această călătorie astăzi cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum se desfăşoară condiţiile de circulaţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare”, a mai spus ministrul Transporturilor.

În formidabila-i ipocrizie și obrăznicie față de noi, toți, Cucul se face că uită condițiile mizerabile de viteză, curățenie și aglomerație – REALE – pe care le știe toată lumea!

Astfel, atunci când nu transportă demnitari, în rețeaua gestionată de CFR sunt peste 440 de restricții de viteză și, din cauza lor (și nu numai), viteza medie comercială a trenurilor Regio este de 39 km/h, în timp ce la InterRegio media este de cel mult 55 km/h, după cum arată Hotnews.ro.

De altfel, Căile Ferate Române (CFR), odată considerate una dintre cele mai mari realizări ale statului, factorul cu cel mai mare impact asupra modernizării României după Marea Unire din 1918, se clasează acum, un secol mai târziu, în topul celor mai slabe sisteme feroviare din Europa, scrie Mediafax. Prima linie de cale ferată de pe teritoriul actual al României a fost inaugurată la 20 august 1854 şi parcurgea traseul dintre Oraviţa şi Baziaş, un port de pe Dunăre. Linia avea o lungime de 62,5 km, şi a fost utilizată, iniţial, exclusiv pentru transportul cărbunelui, fiind, la vremea respectivă, sub autonomia Imperiului Austriac.

După câteva îmbunătăţiri realizate în perioada următoare, linia a fost deschisă traficului de pasageri, începând cu 1 noiembrie 1856. Lucrările de electrificare au început în 1959, iar primul segment electrificat, de la Braşov la Predeal, a fost deschis la 9 decembrie 1965.

Deşi premisele divizării din 1998 erau pozitive, urmărind reducerea costurilor de operare şi creşterea rentabilităţii, după 21 de ani de activitate independentă, cele mai importante societăţi feroviare ale României înregistrează pierderi de zeci de milioane de euro. Traficul CFR Călători este mai mic cu 32%, iar în cazul CFR Marfă, volumul transportat s-a redus cu 40%. Pe parcursul ultimului deceniu, România se află în topul european în privinţa accidentelor de natură feroviară, înregistrând un total de 2.291 accidente, de diverse tipuri, în perioada 2007-2015, conform Eurostat. (foto Epoch Times România)

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *