Marca producătorului de echipamente sportive Adidas nu mai este recunoscută la nivel european, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene, argumentând că este „o marcă figurativă obişnuită”.

Tribunalul UE a declarat că Adidas nu a reuşit să demonstreze că marca sa cu cele trei dungi paralele, indiferent de direcţia în care sunt poziţionate, a fost suficient de distinctă în mintea consumatorilor europeni.

Curtea a afirmat că societatea a furnizat doar dovezi ale „caracterului său distinctiv dobândit” în cinci din cele 28 de state membre ale UE. Astfel, marca comercială „nu poate fi, în cazul de faţă, extrapolată pe întreg teritoriul UE”.

„Marca nu este o marcă de model compusă dintr-o serie de elemente repetitive regulat, ci o marcă obişnuită figurativă”, a spus instanţa.

Contactat telefonic, avocatul Adrian Cuculis a declarat că decizia este o lovitură cruntă pentru producătorul de echipament sportiv.

„Practic, Adidas nu mai are marcă. Însemnele pot fi preluate şi înregistrate acum de oricare al producător. Şi faimoşii Adibas, care se găsesc în pieţe, o pot prelua. Decizia Tribunalului va avea cu siguranţă consecinţe nefaste pentru Adidas: sigur vor scădea brusc acţiunile pe burse.

Adidas are acum doar două variante de depăşire a acestei situaţii: fie schimbă marca, fie se adresează Curţii de Justiţie a Uniunii Europene”, a declarat avocatul.

Potrivit Tribunalului UE, recursul adresat CJUE poate fi declarat „numai din motive de drept, în termen de două luni şi zece zile de la comunicarea acesteia”.

Recursul va fi supus unei proceduri de admitere în principiu. În acest scop, va trebui să fie însoţit de o cerere de admitere în principiu care să cuprindă chestiunea sau chestiunile importante pe care le ridică recursul pentru unitatea, coerenţa sau dezvoltarea dreptului Uniunii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 9 =