Caută
Close this search box.

Antena 3 a fost puternic finanţată de PSD, în campania electorală

antena 3

Cea mai mare parte a banilor PSD s-a dus la Antena 3 (peste jumătate de milion de euro) și la România TV (peste 700.000 de euro). Către B1 TV s-au dus 220.000 de euro, iar la Digi 24, aproape 200.000. Realitatea TV a primit publicitate electorală de aproape 140.000 de euro.

Partidul Național Liberal a „dirijat” bani către aproape toate posturile. Doar la Antena 3 nu a avut deloc publicitate electorală. A avut, în schimb, pe România TV (spre 600.000 de euro), dar și la B1 TV (220.000), Digi 24 (200.000), Realitatea TV și Național TV.

Formațiunea lui Călin Popescu Tăriceanu a fost ceva mai selectivă: a ocolit Realitatea TV, B1 TV și Național TV. A alocat mai mult pe România TV (140.000 de euro) și ceva mai puțin pe Antena 3 (în jur de 50.000) și Digi 24 (40.000).

USR Plus a fost „Alianța invizibilă”. Tot bugetul lor de pe TV a fost de 80.000 de euro, de peste 20 de ori mai puțin decât a cheltuit PSD. Aproape toată expunerea USR Plus a fost pe Realitatea TV. Au mai avut vreo patru spoturi răzlețe – doar cu Clotilde Armand, pe B1 și la Digi 24.

În total, pe televiziuni, estimările Paginademedia.ro:

România TV a încasat cel mai mult. Suma estimată de Paginademedia.ro se duce spre două milioane de euro. Plusul mare față de Antena 3 vine de la bugetele PNL și PMP (Antena 3 nu a avut deloc de la aceste partide), dar și de la ALDE și PSD (cu sume mai mari decât cele date la postul Intact)

Antena 3 a avut publicitate electorală doar pentru două partide: PSD și Pro România lui Victor Ponta. Total: 710.000 de euro

B1 TV a totalizat, din estimările Paginademedia.ro, 620.000 de euro.

Realitatea TV a avut cele mai mici tarife, cel putin la spoturi (500 de euro în Prime-Time, față de 2.000 de euro la Antena 3, de exemplu). A nunărat însă multe difuzări, așa că a totalizat, din estimările Paginademedia.ro, 580.000 de euro.

Digi 24 a fost aproape de Realitatea TV. În jur de 580.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au venit, în md egal, de la PSD și PNL.

Național TV a fost departe de stațiile de știri. A fost însă singurul canal generalist care a „gustat” din campania electorală (și Prima TV se înscrisese în campanie, dar nu a avut spoturi): aproape 140.000 de euro a fost „felia” Național TV.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri