Caută
Close this search box.

Forumul economic franco-român: România nu mai este o țară low-cost

Prima parte a Forumului economic franco-român – Poveștile care au schimbat România –  a demarat cu o sesiune plenară dedicată competitivității, în care speakeri din cinci domenii economice cheie au răspuns, cu date exacte, clișeelor și provocărilor economice actuale.

Pot caracteriza evoluția pieței Orange în România în cei 22 de ani de activitate ca efervescentă. Capacitatea umană, profesionalismul ingineresc, pregătirea în sectorul IT&C, cultura de a adopta rapid noile tehnologii, au contribuit la crearea în România a uneia dintre cele mai bune echipe Orange din Europa. Vedem impactul Orange în scăderea decalajului digital și în creșterea capacității digitale a lumii de business și a lumii în general. Mă refer la IOT, la smart cities, la smart everything. Unul dintre proiectele Orange de acest gen este crearea unui smart city în Alba Iulia pe care îl consider unul simbolic. Avem un city of the future în orașul în care acum 100 de ani s-a semnat Marea Unire,” a declarat Liudmila CLIMOC, CEO Orange Romania.

“În condițiile în care finanțarea este arma cea mai importantă în creșterea investiților pe termen lung și dezvoltarea economică, BRD vine cu 31mld. RON finanțări pentru economia României, ceea ce înseamană 10-15% din totalul finanțărilor din economia românească. Investim în start-up-uri interne și externe pentru a crea noi soluții digitale și a genera inovație. Punem accent pe formarea și educarea financiară, educația financiară în România fiind un subiect pe care îl abordăm cu tinerii. Lucrăm deja cu 20 de orașe și 12 universități”, a spus în cadrul evenimentului François BLOCH, Director General BRD Groupe Société Générale.

Filozofia Dacia a fost dintotdeauna aceea de a crea vehicule simple, atrăgătoare, la prețuri accesibile, care nu consumă prea mult și nu poluează prea mult. Dezvoltăm de asemenea toate elementele de integrare locală din punct de vedere al furnizorilor, pe care îi considerăm partenerii noștri. (…) Mașina de mâine este electrică, conectată și autonomă. Inovația trebuie să fie generată nu numai pe platforma industrială, ci și în modul în care abordăm pregătirea personalului. Trebuie să automatizăm și să robotizăm. Suntem obligați pentru a rămâne competitivi, în condiții tensiunilor existente pe piața muncii. Educația este importantă, mai ales cea în sistem dual. Avem nevoie nu numai de teorie, dar și de practică”, a declarat Christophe DRIDI, Director General Groupe Renault România.

Obstacolele pe care le-am întâlnit cel mai des au fost rezistența în fața schimbării și diferențele culturale. De aceea e bine să gândim în termeni de parteneriat colaborativ pe termen lung care să aibă la bază inteligența emoțională aplicată în afaceri. Revoluția digitală în momentul de față schimbă totul, de la administrația publică și modernizare, până la cele mai nebănuite sectoare: asigurări, banking, IT&C, automotive, chiar și modelul de proprietate. Toate acestea sunt în același timp și oportunități extraordinare. (…) Nu mai suntem o țară ieftină. Nu mai suntem o țară low cost. Un brand românesc trebuie să dea dovadă de agilitate și inovație pentru a putea penetra piața internațională. Astări regiunea Banat a devenit un adevărat Sillicon Valley la nivel european”, a menționat Bogdan COCIAN, CEO Elba.

Două dintre cheile succesului Carrefour în România sunt calitatea personalului și calitatea ecosistemului IT și digital. Ele ne-au permis dezvoltarea unor forme de dialog cu clientul în premieră. Capacitatea de a face business cu ajutorul noilor tehnologii este unica. (…) Actorii din retail au un rol major în susținerea furnizorilor locali. Întreținem un dialog constant cu fermierii și promovăm proiecte de susținere a agriculturii ecologice care are un potențial imens în România. Un astfel de proiect este «Creștem România BIO» care a atras interesul a peste 200 de fermieri dintre care 65 au și demarat acest program. Sunt impresionat de tinerii agricultori care investesc în România și dezvoltă acest nou tip de agricultură. Ei trebuie sprijiniți pentru că este nevoie de trei ani de conversie către agricultura ecologică”, afirmă Jean Richard DE LATOUR, CEO Carrefour Romania.

Moderatorul panelului, Eric STAB, Președinte CCEF și PDG Engie Romania, a menționat în deschiderea conferinței: “Panelul pe care îl moderez are o cifră de afaceri cumulată de peste 10 mld. de euro”, reunind cinci dintre cei mai mari investitori francezi în România.

Deschiderea oficială a Forumului economic franco-român „Poveștile care schimbă jocul” a avut loc în prezența prim-ministrului României, Viorica Dăncilă, a ES Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România și a lui François Coste, Președintele CCIFER.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri