Producătorul italiano-american Fiat Chrysler a declarat joi că a retras o propunere de fuziune cu Renault, declarând că nu ar putea ajunge la un acord cu guvernul francez, relatează AFP.

Fiat Chrysler (FCA) „rămâne ferm convins” de interesul ofertei sale dar „în Franța nu există în prezent condiții politice pentru a încheia un astfel de aranjament”, s-a afirmat într-o declarație. Compania franceză de automobile Renault a anunțat anterior că consiliul de administrație nu a ajuns la o decizie după o reuniune de criză organizată la cererea statului francez, cel mai mare acționar al Renault, cu o participație de 15%.

Fiat Chrysler a propus săptămâna trecută o „fuziune între entități egale” cu Renault, care a fost salutată de piețele financiare și a primit o undă verde condiționată de la guvernul francez, deși a avertizat împotriva a „orice grabă” în ceea ce privește fuziunea propusă 50/50. Ministrul francez al finanțelor, Bruno Le Maire, a declarat că o fuziune care ar fi reunit mărcile emblematice precum Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Dacia și Lada ar fi o „adevărată oportunitate pentru industria auto franceză”. Cu toate acestea, el a stabilit diverse condiții, inclusiv faptul că nici o fabrică nu va fi închisă ca parte a legăturii și că alianța Renault-Nissan continuă. O sursă apropiată Renault a declarat că Le Maire a cerut marți o reuniune a consiliului de administrație după ce se va întoarce dintr-o călătorie în Japonia unde va discuta propunerea cu omologul său japonez.

Consiliul de administrație de miercuri seara la votul de la sediul central al Renault, lângă Paris, toți directorii au fost pentru fuziune, cu excepția unui reprezentant al angajaților afiliați la uniunea puternică CGT și doi reprezentanți ai Nissan – un partener Renault de lungă durată – care s-au abținut, a adăugat sursa. Cei doi directori desemnați de Nissan, totuși, au cerut „să scrie în procesul-verbal că vor spune da cu puțin mai mult timp”.

Fiat Chrysler a declarat: „FCA rămâne ferm convinsă de rațiunea convingătoare, transformatoare a unei propuneri care a fost apreciată de multă vreme de la prezentare, structura și termenii ei fiind echilibrați cu atenție pentru a oferi beneficii substanțiale tuturor părților. Cu toate acestea, a devenit clar faptul că în prezent nu există condiții politice în Franța pentru ca o astfel de combinație să continue cu succes”.

Renault deține o participație de 43% la Nissan, a cărei cotă a scăzut cu 2,64%, până la 742,7 yeni, joi, după retragerea anunțată. Relațiile din parteneriat s-au aflat sub presiune de la arestarea, în noiembrie trecut, a fostului șef Carlos Ghosn, care așteaptă procesul în Japonia, în urma unor acuzații de a-și raporta salariul în decursul anilor la Nissan și de a folosi fondurile companiei pentru cheltuieli personale. Fuziunea ar fi creat un grup în valoare de peste 30 de miliarde de euro, producând 8,7 milioane de vehicule pe an. Mega-grupul combinat – inclusiv Nissan și Mitsubishi – ar fi de departe cel mai mare din lume, vânzând circa 15 milioane de vehicule, depășind Volkswagen și Toyota, care vând în jur de 10,6 milioane fiecare.

Achiziționările străine ale unor firme franceze majore sunt extrem de controversate, iar guvernele succesive au căutat să apere grupurile industriale interne care sunt considerate importante pentru tehnologia sau locurile de muncă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 9 =