Sir Elton John critică cenzura rusă cu privire la scenele gay din „Rocketman”

Sir Elton John a criticat decizia unei companii ruse de film de a scoate sscenele gay din noul său film biografic Rocketman, relatează BBC.

Distribuitorul local de film a declarat agenției de știri de stat Tass că a tăiat scenele din film pentru a se conforma legilor rusești. Cântărețul britanic și producătorii Rocketman au emis o declarație spunând că au respins cenzura „în termenii cei mai duri posibili”. Sir Elton a vorbit anterior împotriva legilor ruse ce interzic „propaganda homosexualilor”.

Într-o declarație pe care a publicat-o târziu vineri, el a descris cenzura Rocketman ca o „tristă reflecție a lumii împărțite în care mai trăim și cum poate fi încă atât de inacceptabilă iubirea dintre doi oameni”. „Credem în construirea de poduri și dialog deschis și vom continua să împingem pentru desființarea barierelor până când toți oamenii vor fi auziți în mod egal în întreaga lume”, se arată în declarație.

Rocketman spune povestea ascensiunii faimosului muzician. Acesta include o scenă de sex între doi bărbați și o fotografie în generic a lui Sir Elton, în vârstă de 72 de ani, cu soțul său real.

După ce au vizionat filmul, în timpul unei vizite premergătoare la Moscova, jurnaliștii și criticii locali au raportat că au fost eliminate aproximativ cinci minute. Criticul de film Anton Dolin a scris pe Facebook (în limba rusă) că „toate scenele cu săruturi, sex și sex oral între bărbați au fost tăiate”. „Partea cea mai nasolă este faptul că genericul a fost eliminat din final”, a adăugat el, referindu-se la omagiul adus soțului lui Sir Elton. Un alt jurnalist care a participat la screening, Mișa Kozyrev, a declarat că scenele cu privire la consumul de droguri au fost, de asemenea, eliminate. Un purtător de cuvânt al distribuitorului local de film Central Partnership a confirmat că a modificat filmul, spunând pentru Tass că a făcut acest lucru pentru a se conforma legilor ruse. Olga Lyubimova, șefa departamentului de cinematografie al Ministerului Culturii, a declarat agenției de știri că nu a fost cerut în mod expres distribuitorului să modifice filmul. „Știți foarte bine că multe filme occidentale și rusești sunt legate de problema consumului de droguri … ar fi greșit să spunem că ne angajăm în orice formă de cenzură”, a spus ea. Cu toate acestea, a adăugat că filmele sunt de așteptat să respecte legile rusești privind „pedofilia, ura etnică și religioasă și pornografia”.

Vorbind pentru BBC în 2015, Sir Elton a criticat atitudinea „ridicolă” a președintelui rus Vladimir Putin față de drepturile homosexualilor. El a spus că dorește să se întâlnească cu Putin pentru a discuta problema.

Rocketman va fi lansat joi în cinematografele din Rusia.