Compania aeriană British Airways va trebui să plătească aproximativ 204 milioane de euro (183 de milioane de lire sterline) din cauza unui atac asupra sistemul  să informatic, efectuat în 2018, și care a dus la pierderea datelor persoanale a câtorva sute de mii de clienţi, anunță BBC.

Motivul pentru care Biroul Comisarului pentru Informații (ICO) a luat decizia sancţionării companiei a fost faptul că, în timpul atacului, aproximativ 500.000 de clienţi au fost redirecţionaţi către un alt site, care le-a obţinut informaţiile personale (datele cardurilor, numele, adrese sau destinaţiile).

„Datele personale ale oamenilot sunt exact asta: personale. Pentru o organizaţie care nu reuşeşte să le protejeze de pierdere, pagubă sau furt, este mai multe decât un incovenient”, a precizat Elizabeth Denham, Comisarul pentru Informaţii al Marii Britanii.

„Din acest motiv legea este clară: când ţi se acorda date personale, trebuie să ai grijă de ele. Cei care nu o fac risca verificări din partea biroului meu pentru a verifica dacă au luat paşii corespunzători pentru a proteja drepturile de inimitate fundamentale”, a adăugat ea.

Compania British Airways s-a declarat „surprinsă şi dezamăgită” de decizia luată de Biroul Comisarului pentru Informații (ICO). În 2018, compania precizase că atacul fusese unul „sofisticat şi premeditat”.

155 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 7 =