Caută
Close this search box.

Cine este consilierul de taină al Vioricăi Dăncilă

Dăncilă

Dăncilă și Burci iau masa împreună de cel puțin două ori pe săptămână. Iar Burci, spun surse foarte bine informate, dictează linia discursului șefei Guvernului României și a PSD.

Atenție, oameni buni, vorbim despre unul care la începutul anilor 2000 devenise un pericol pentru siguranța națională și era monitorizat strict de SRI! Unul care l-a dus pe Fifor la Broidy, ăla care este acum cercetat în SUA pentru mânăriile făcute la instalarea lui Trump la Casa Albă. Inclusiv pentru sumele cu care și-au plătit intrarea Dragnea și valetul său de atunci, Grindeanu.

În mod simbolic, ca să se știe cine în piață cine este acum la butoane, primul interviu dat de Dăncilă după preluarea puterii în PSD a fost dat la Adevărul…

Cristian Burci este omul de afaceri care controlează Adevărul Holding, Prima TV și agenția de publicitate Graffiti BBDO.

Începând cu 2002, omul de afaceri a intrat în vizorul SRI, conform fostului șef al serviciului, Radu Timofte. Este anul când Romvag Caracal ajunge pe mână lui Cristian Burci, afacere de pe urma căreia a fost reținut de DIICOT pe 27 aprilie 2016, dar omul de afaceri a luat și uzina de vagoane de la Severin precum și o parte din cea de la Arad.

Timofte a spus că s-au înaintat instituţiilor abilitate ale statului mai multe note informative despre afacerile lui Burci, dar nu s-au luat măsuri tocmai din cauza protecţiei oferite de foştii generali ai SIE.

Radu Timofte susţinea că Burci a fost protejat în special de generalul (r) SIE Gheorghe Şerbănescu şi ajutat de generalul (r) Ioan Talpeş, fost şef al SIE.

În plus, pe Cristian Burci și Miron Mitrea i-a legat o pritenie strașnică, ei doi făcând afaceri în Delta Dunării. De asemenea, firma Servtrans Invest SA a lui Burci a reușit să obţină vagoanele si locomotivele CFR Marfă în anul 2001 la preţ de fier vechi, pe vremea când Mitrea a fost un personaj foarte important în PSD.

De asemenea, Burci a obținut contracte de zeci de milioane de euro cu societățile aflate din subordinea Ministerului Transporturilor pentru diverse prestări de servicii: de la publicitate la recuperări de creanțe sau erbicidarea căii ferate. Doar pentru a stârpi buruienile care cresc între șine, Burci ar fi încasat 17 milioane de euro.

Tot în aceeași perioadă, statul român privatizează Protan, companie care se ocupă de neutralizarea deșeurilor animaliere. Aceasta ajunge tot pe mână lui Cristian Burci, care câștigă și un contract de 30 de milioane de euro cu Agentia Domeniului Statului pentru Ecarisaj. După numai patru ani, Burci vinde Protan unei companii din Ungaria. A obținut bani și cu aceștia și-a adjudecat ulterior aproape toate firmele statului producatoare de vagoane, locomotive și alte materiale rulante.

La un moment dat se vorbea că Burci conduce din umbră CFR Marfă, companie care până la urmă se află în proprietatea statului. El a reușit să impună în Consiului de Administrație un om de încredere, Dan Valentin Belcea, fost șef pe la firmele lui Burci: Grafitii BBDO, Prima TV, IRS. În 2010, însă, contractul cu CFR a picat iar firmele lui Burci au început să aibă probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri