A fondat trupa Hi-Q, care a rezistat în plan muzical timp de exact 18 ani, apoi a intrat în politică şi a fost parlamentar PSD. Mihai Sturzu a decis însă acum patru ani să îşi schimbe total cariera şi îşi urmeze visul din copilărie, acela de a deveni pilot. De un an şi jumătate este pilot la Wizz Air, are deja peste 1.000 de ore de zbor şi zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus. Mihai Sturzu a vorbit într-un interviu pentru News.ro despre cum a decis să îşi schimbe radical meseria şi ce planuri de viitor are. El a declarat că vrea să devină comandant de aeronavă în câţiva ani, când va îndeplini condiţiile necesare, şi vorbeşte şi despre destinaţiile sale preferate. În ceea ce priveşte obiectivele sale din politică, acestea au rămas în plan secundar. ”Să fie sănătoşi toţi mafioţii, toţi securiştii, toţi interlopii din politică. Recunosc, nu pot să le fac faţă!”, spune el. Acum este membru Pro România.

”Ştiu că sună ca un clişeu, dar este fix visul copilăriei mele. Eu sunt născut în 1979, am trăit 10 ani în comunism. În vremea aceea, nu aveai voie să ai paşaport, nu puteai să te plimbi în afara ţării. Astăzi este mult mai uşor să pleci în străinătate. Dacă vrei, de exemplu să mergi săptămâna viitoare la Paris, mergi la Paris. Copil fiind, văzând acele ‘dâre’ pe cer, urmele lăsate de avioanele cu reacţie, mă întrebam ‘Oare cum e să fiu şi eu în acel avion?’, pe care nici nu visam să îl pilotez. Şi oarecum, a rămas treaba asta, în adâncul conştiinţei mele. Şi, când aveam 32 de ani, mi-am dat seama că, deşi duceam o viaţă liniştită, eu totuşi nu îmi trăisem visul din copilărie. Aşa că m-am făcut pilot. M-am dus la Ghimbav, acasă la mine la Braşov, am luat o licenţă PPL (Private Pilot Licence), cu care ai voie să pilotezi avioane de dimensiuni mici şi astfel am început să zbor cu orice avion găseam, mă rugam de prieteni să îmi împrumute sau mai închiriam cu prietenii avioane. Şi am tot zburat şi mi-a plăcut foarte mult”, a declarat Mihai Sturzu, pentru News.ro.

La un moment dat, în 2015, împreună cu nişte prieteni, a urmat cursuri pentru cea mai înaltă licenţă în aviaţie, ATPL (airline transport pilot licence), cu care ai voie să zbori orice tip de avion.

”A durat vreo doi ani şi jumătate, nu aveam toţi banii de la început, pe mine m-a costat circa 20.000 euro. În perioada aceea eram parlamentar. Am trimis apoi CV-ul la Wizz Air, m-au chemat la interviu, am luat interviul şi am fost foarte fericit. Acum zbor! E foarte, foarte frumos! Am semnat contract cu ei în decembrie 2017, iar jumătate de an am avut training-uri”, a mai spus el.

Acum are peste 1.000 de ore de zbor, zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus A320 şi A321. ”Principalul avantaj este că toate avioanele companiei sunt noi”, afirmă Sturzu.

Pentru cei care nu îl cunoşteau, schimbarea a fost majoră.

”Eu aveam licenţă de pilot de avioane din acestea mici de mult timp, zburam des. Am văzut că s-a mirat opinia publică, se miră lumea că m-am făcut pilot. Ăsta e stilul meu de viaţă, de self-management, nu mă apuc să trâmbiţez lucruri care nu ştiu dacă au legătură cu interesul oamenilor sau nu. Nici când aveam trupa, noi nu apăream la televizor sau în presă să spunem cine cu cine e cuplat, cine ce maşină îşi cumpără sau ceva. Faptul că sunt pilot şi că oamenii sunt interesaţi de asta mi se pare măgulitor, recunosc, dar m-a luat prin surprindere”, precizează el.

Spune că îşi cunoaşte programul cu un an înainte.

”Ştiu exact când zbor şi când nu zbor. Cel mai greu mi-este să mă trezesc la zborurile de dimineaţă, când trebuie să mă trezesc la 03:30, 04:00, când am check-in la 05:00, dar şi zborurile acestea au avantajele lor, că la prânz eşti înapoi acasă şi ai terminat treaba pe ziua respectivă. Deci, ups and downs… Noi avem în principiu cam acelaşi program, decolezi de la Bucureşti, te duci la destinaţie si te intorci. Ceea ce se numeşte turn-around, adică perioada pe care o petreci la sol acolo, la noi e standard, 35 de minute, in timpul ăsta debarcăm pasagerii care au ajuns acolo, alimentăm, îmbarcăm noii pasageri şi apoi plecăm acasă. E foarte simplu, pregătim zborul de retur şi gata, ceea ce pentru mine e un avantaj. Faptul că nu am lay-overs, adică nu te duci şi rămâi acolo peste noapte, mie îmi convine: să dorm acasă în fiecare zi e perfect”, povesteşte Sturzu.

Zboară timp de cinci zile, iar patru zile este liber.

”La fiecare cinci zile zburate, am un weekend de patru zile, pe care le ştiu exact cu un an înainte. Aşa că, dacă mă întrebi acum, în iulie 2019, eu ştiu când am acele zile libere. Lucrurile sunt foarte stricte în aviaţie, şi cel mai important pentru mine este să mă odihnesc, să fiu mereu la curent ce modificări apar legat de diferitele aeroporturi unde zburăm, astea sunt lucrurile importante. Noi la fiecare şase luni avem şi simulatoare, nişte examene de fapt, dar în aviaţie cea mai importantă este standardizarea. Noi avem nişte standarde de la care nimeni nu se abate, toată lumea zboară în concordanţă cu standardele respective, şi toată lumea e fericită. Safety first”, adaugă el.

Sursa: news.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 4 =