Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a pus la dispoziţia Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt toate documentele şi înregistrările referitoare la cazul din Caracal, anunţă purtătorul de cuvânt al Serviciului, Mariana Pop. Aceasta a precizat că toate apelurile au fost transferate Poliţiei.

„Pentru bunul mers al anchetei, punem şi vom pune neclintit la dispoziţie absolut toate documentele, înregistrările şi toate materialele necesare pentru aflarea adevărului. Deja STS a pus la dispoziţia Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt toate documentele şi înregistrările solicitate pentru efectuarea cercetărilor în acest caz. STS operează centrele unice pentru apeluri de urgenţă cu personal propriu, 24 de ore din 24.

Operatorii 112 ai STS transferă apelurile de urgenţă către dispecerii agenţiilor de intervenţie, iar prin agenţii de intervenţie se înţelege Ambulanţă, SMURD, Poliţie, Jandarmi, Salvamont, alte servicii publice profesioniste sau voluntare, în funcţie de urgenţă reclamată.

STS nu are atribuţii sau responsabilităţi care să privească realizarea intervenţiei”, a declarat Mariana Pop, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

În cazul de la Caracal, respectiv cele trei apeluri date de adolescenta de 15 ani, Mariana Pop a precizat că acestea au fost transferate Poliţiei. „Toate cele trei apeluri preluate de operatorii 112 ai STS au fost transferate dispecerilor din cadrul Dispeceratului Poliţiei Slatina, acestea având o durată de 45 de secunde, respectiv 2 minute, 20 de secunde şi un minut, 38 de secunde”, a completat Mariana Pop.

Potrivit acesteia, informaţiile de localizare primară în cadrul 112 sunt reglementate de către ANCOM, atât ca format cât şi conţinut, şi nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepţia afişării transmise de operator în aplicaţia 112.

„STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul şi în litera legii îndeplindindu-şi atribuţiile”, a conchis Mariana Pop.

„În data de 25 iulie, am primit şi am înregistrat automat trei apeluri de ugenţă care au fost localizate aşa cum prevede ordonanţa, pe cât a fost posibil. Am transmis cazul la dispeceratul Poliţiei Slatina, transferul realizându-se conform indexului, cazul a fost indexat „lipsire de libertate”. Am înregistrat datele privind evoluţia evenimentului, am centralizat, am stocat şi am pus la dispoziţia autorităţilor competente toate datele asociate acestui caz. Garantăm că sunt respectate în permanenţă prevederile referitoare la protecţia datelor cu caracter personal şi la funcţionarea continuă a serviciului 112. Faţă de referirile la localizarea defectuoasă a apelului, precizăm că informaţiile de localizare primară sunt primite în mod automat de la operatorul de telefonie mobilă, fiind afişate fără nicio prelucrare suplimentară din partea STS, în aplicaţia 112″, a mai spus purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

85 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 6 =