Google a declarat joi că a dezactivat o serie de canale YouTube care păreau să facă parte dintr-o campanie de influență coordonată împotriva protestelor pro-democrație din Hong Kong, potrivit AFP.

Anunțul companiei mamă a YouTube a venit după ce Twitter și Facebook au acuzat guvernul chinez că a susținut o campanie social media pentru a discredita mișcarea de protest din Hong Kong și a semănat discordia politică din oraș. Google a dezactivat 210 canale YouTube, pe care le-a descoperit că s-au comportat într-o manieră coordonată în timp ce încărcau videoclipuri legate de protestele din Hong Kong, potrivit Shane Huntley din grupul de analiză a amenințărilor la adresa securității companiei. „Această descoperire a fost în concordanță cu observațiile și acțiunile recente legate de China anunțate de Facebook și Twitter”, a spus Huntley într-o postare online.

Twitter și Facebook au anunțat săptămâna aceasta că au suspendat aproape 1.000 de conturi active legate de o campanie de influență coordonată. Twitter a spus că a închis alte 200.000 înainte de a putea provoca daune. „Aceste conturi au încercat în mod deliberat și specific să semene discordia politică în Hong Kong, inclusiv subminarea legitimității și a pozițiilor politice ale mișcării de protest pe teren”, a spus Twitter, referindu-se la conturile active pe care le-a închis. Facebook a spus că unele dintre postările din conturile pe care le-a interzis au comparat protestatarii din Hong Kong cu militanții grupului Statului Islamic, iau marcat „gândaci” și au susținut că au intenționat să ucidă oameni folosind prăștiile.

China a „preluat o pagină din carnetul de joacă al Rusiei”, deoarece folosește platforme de socializare din afara țării pentru a efectua o campanie de dezinformare împotriva protestelor, potrivit Centrului Soufan fără scop lucrativ pentru cercetare, analiză și dialog strategic legate de problemele de securitate globală. „Beijing a desfășurat o campanie de dezinformare neobosită pe Twitter și Facebook, alimentată de un număr necunoscut de roboți, trolli și așa-numitele „marionete din șosete”, a spus centrul pe site-ul său, referindu-se la identități online false create pentru înșelăciune. „Comportamentul Chinei va crește probabil mai agresiv atât pe tărâmul fizic cât și în cel virtual, folosind acțiuni la sol pentru a completa o campanie cibernetică intensificată caracterizată prin dezinformare, deviere și confuzie”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 3 =