Guvernul indonezian nu renunță la Jakarta după ce a anunțat planurile de mutare a capitalei țării, a declarat ministrul său de planificare, care se angajează să cheltuiască 40 de miliarde de dolari pentru a salva orașul care este amenințat să se scufunde lent în următorul deceniu, potrivit Reuters.

Actuala capitală indoneziană va suferi o regenerare urbană de 571 trilioane de rupii (40,18 miliarde de dolari) în următorii 10 ani, mai mult decât costul estimat de 33 de miliarde de dolari pentru construirea unei noi capitale pe insula Borneo, a declarat într-un interviu Bambang Brodjonegoro. „Jakarta este centrul a tot ceea ce există în Indonezia. Ceea ce mutăm este centrul administrației, dar finanțele (centrele), întreprinderile și tranzacțiile vor rămâne”, a spus Brodjonegoro.

Jakarta este unul dintre cele mai dens populate orașe ale lumii, care are peste 10 milioane de oameni și are de trei ori mai mult decât numărul celor care locuiesc în orașele din jur.

Brodjonegoro a spus că decizia de relocare a fost luată pentru că guvernul știa că concentrația populației din Jakarta trebuie redusă. Guvernul se așteaptă să înceapă să se mute în noua capitală din provincia Kalimantanul de Est în 2024. „Oamenii presupun că Jakarta merge bine. Jakarta nu merge deloc bine. Starea apei, apele reziduale, poluarea aerului sunt motive de îngrijorare”, a adăugat el. Doar 60% din oraș are infrastructură de conducte, forțând milioane de oameni și întreprinderi să sape puțuri pentru a folosi apele subterane, rănind mediul înconjurător, a spus Brodjonegoro. Extracția de suprafață face ca Jakarta să fie predispusă la inundații și scufundări din cauza surpării. Creșterea nivelului mării a agravat scufundarea cu o parte a orașului scăzând până la aproximativ 30 de centimetri pe an, făcând Jakarta cel mai rapid oraș în scădere, de dimensiunea sa, la nivel global.

O parte a noului proiect depus de guvernul orașului cuprinde extinderea conductelor de apă pentru a acoperi toată Jakarta, astfel încât oamenii să nu se bazeze pe apele subterane, a spus Brodjonegoro. Guvernul va construi, de asemenea, un nou sistem de canalizare, a spus el. Cea mai mare parte a cheltuielilor ar fi pentru transportul în masă, cum ar fi prelungirea pistei nou construite pentru sistemul său de tranzit rapid în masă (MRT), o nouă linie feroviară, mai multe linii de comutare, benzi doar pentru autobuze și zboruri, a spus Brodjonegoro. Jakarta suferă de unele dintre cele mai grave blocaje de trafic din lume. Ambuteiajele, actualul sezon secetos, poluarea industrială și încrederea orașului pe centralele de cărbune au pus Jakarta printre orașele cele mai poluate din lume.

Heri Andreas, un geodezist care efectuează cercetări de surpare pentru Institutul de Tehnologie Bandung, a declarat că Jakarta poate fi salvată dacă oamenii încetează să aspire apa subterană, chiar dacă a observat că orice construcție ar putea să apese pe oraș. „Dacă 100% dintre Jakartani încetează să folosească apele subterane, putem construi masiv infrastructura și solul nu va scădea”, a spus el pentru Reuters. Cu toate acestea, la rata actuală de scufundare, 95% din Jakarta va fi sub apă până în 2050, a avertizat Andreas.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 2 =