Producția auto din Germania ar putea scădea cu circa 21% în aces an, ceea ce ar putea duce la o scădere direct proportională a cererii germane de echipamente auto fabricate în România, respectiv cu o valoare de  3,6 miliarde de lei, dezvăluie cursdeguvernare.ro.

Producția auto germană din 2019 ar putea scădea cu un milion de unități față de media anilor 2015 – 2017, până la 4,7 milioane de unități, un nivel apropiat de minimul din 2009, potrivit datelor anualizate din iunie, citate de Erste Group Research (EGR).

În România, contribuția industriei auto la formarea PIB pe 2018 a fost de circa 132 de miliarde de lei, iar producția de echipamente auto pentru Germania a fost de peste 18,3 miliarde de lei, după valoarea exporturilor românești de „mijloace și materiale de transport”, potrivit datelor INS.

Perspective negative în regiune

Proporții de circa 10% din valoarea adăugată și de 6 – 9% din locurile de muncă din țările Europei Centrale și de Est sunt legate direct și indirect de producția auto, iar prăbușirea producției auto germane va avea o contribuție negative, potivit raportului EGR.

Una din cauze este scăderea cererii de autovehicule cu motorizare diesel.

Producția auto a țărilor din Europa Centrală și de Est se ridică la circa 4 milioane de unități – a doua cea mai mare după Germania, dar perspectivele sunt afectate de hiatusul produs de modificarea structurii producției și a cererii din următorii cinci ani.

„Cererea totală și producția ar putea fi reduse de amânarea achizițiilor, în vreme ce adevărata eră a vehiculelor electrice va începe abia după anul 2025”, spune raportul EGR.

O scădere cu 10% a producției din țări ca Ungaria, Cehia sau Slovacia ar duce la scăderea PIB cu 1%, spune sursa citată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 9 =