Caută
Close this search box.

Intr-un oras italian oamenii care nu folosesc masina sunt rasplatiti

In orasul italian Bologna, oamenii sunt rasplatiti daca aleg ca varianta alternativa de transport: bicicleta, mersul pe jos si transportul public.

Cel care a avut initiativa se numeste Marco Amadori, iar proiectul-planificator urban a fost numit Bella Mossa (in italiana „o treaba buna”). Schema anti-poluare vizeaza reducerea calatoriilor cu autovehicule si stimularea calatoriilor „ecologice” cu stimulente precum bilete, ingheaata sau bilete de cinema pentru participanții care efectuează plimbări și plimbări ecologice.

Locuitorii din Bologna pot descarca aplicatia care utilizeaza urmarirea GPS pentru a-si inregistra calatoriile. Fiecare plimbare sau excursie cu bicicleta sau autobuzul castiga puncte, care pot fi construite si schimbate pentru bunuri si servicii la intreprinderile locale care s-au inscris la sistem.

„Sistemul de colectare a punctelor nu se bazeaza pe distanta pe care o parcurgeti, ci pe o singura calatorie, fie si de 1 kilometru”, a declarat Marco Amadori pentru BBC.

Bella Mossa s-a dovedit populara si se vorbeste despre extinderea perioadei de operare de patru luni a initiativei. Aplicatia permite inregistrarea in fiecare zi a unui numar maxim de patru calatorii, pentru a incuraja utilizatorii sa utilizeze schema in timp si pentru a contribui la cresterea durabilitatii deplasarii in oras.

Reducerea poluarii aerului

Emisiile de la vehicule dauneaza mediului si sanatatii noastre. Potrivit studiului anual al Global Air Report, publicat de Institutul pentru Efectele Sanatatii, mai mult de 95% din populatia lumii respira aer murdar, ce duce in timp la boli pulmonare, cancer si atacuri de cord. Poluarea aerului este cea de-a patra cea mai mare cauza a deceselor premature la nivel global.

Cel mai mare numar de decese totale legate de poluarea aerului se afla in China (1,58 milioane) si India (1,61 milioane). Dar cand se masoara ratele de deces la 100.000 de locuitori, Afganistanul, unde poluarea aerului este cauzata de arderea combustibililor solizi pentru gatit si incalzire, gazele provenind de la generatoare și emisiile provenite de la autostrăzile din trafic, se desprinde cel mai rău.

Un mai mare control al emisiilor a limitat nivelul poluarii în unele țări dezvoltate. De asemenea, China a impus reguli mai stricte privind poluarea aerului in ultimii ani.

Cifrele Organizatiei Natiunilor Unite arata ca orasele reprezinta doar 3% din suprafata Pamantului, dar consuma 60-80% din energia mondiala si genereaza 75% din toate emisiile de carbon.

In cadrul programului de obiective privind dezvoltarea durabila, ONU are drept scop reducerea impactului negativ asupra mediului al oraselor, inclusiv a poluării aerului, până în 2030.

Schimbarea comportamentului

langa impunerea unor reglementari mai stricte cu privire la poluatori, autoritatile locale incurajeaza oamenii sa gandeasca ecologic.

Sistemele de partajare a bicicletelor au aparut in multe orase pentru a incuraja soferii sa-si lase masina acasa. În 2018, în jur de 18,2 milioane de biciclete erau disponibile pentru uz public in intreaga lume.

Alaturi de investitiile in noi benzi de ciclism si infrastructura, astfel de sisteme reduc emisiile si congestionarea traficului, imbunatatind totodata sanatatea oamenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri