Caută
Close this search box.

Lucrările la calea ferată spre Aeroportul Otopeni au fost suspendate de instanţă

Magistrații de la Curtea de Apel București au decis suspendarea lucrărilor la linia de cale ferată spre Aeroportul Henri Coandă (Otopeni). Instanța a admis cererile înaintate în acest sens se către o persoană fizică și de către reprezentații unui hotel din zonă.

A fost suspendată și hotărârea de Guvern în baza căreia se fac exproprierile necesare desfășurării lucrărilor. Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că CFR SA va contesta decizia Curții de Apel și că lucrările vor putea continua.

“Am văzut că s-a câștigat în instanță de către proprietarul unui hotel și de către o persoană fizică suspendarea llucrărilor. Bineînțeles că CFR Infrastructură va contesta acest lucru”, a declarat Răzvan Cuc.

Oficialul de la Transporturi s-a arătat încrezător că și în aceaste condiții lucrările la linia de cale ferată spre aeroportul Otopeni vor fi gata în mai anul anul viitor.

Proiectul de aproape 400 de milioane de lei, prin care Capitala se va lega printr-o linie de cale ferată de aeroportul Henri Coandă, stârnește nemulțumirea oamenilor care vor fi expropriați. Aceștia s-au plâns că trenul le va trece la câțiva metri de fereastre și că zgomotul și vibrațiile le vor face viața un calvar.

Lucrările la calea ferată de Otopeni au început luna trecută și sunt executate de asocierea româno-germană formată din companiile SC Arcada Company SA, SC ISPCF SA, DB Engineering & Consulting GMBH. Valoarea contractului este de 398,16 milioane lei, fără TVA.

Ce va fi construit în cadrul acestui proiect:

– 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri.
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute.

După finalizarea lucrărilor la legătura feroviară directă, CFR SA estimează că în fiecare tren care va circula se vor afla în medie circa 250 de călători. Garniturile ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră.

Conectarea Aeroportului Otopeni de Capitală printr-o legătură, alta decât cea rutieră, este una dintre cerințele puse autorităților de la București pentru ca România să găzduiască 4 meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri