Europa Liberă le-a cerut partidelor care primesc subvenție să spună ce sume au fost investite în afișajul outdoor.
Perioada de precampanie nu este strict reglementată din punct de vedere legal, iar partidele folosesc banii publici pentru a-și lansa candidații printr-un afișaj outdoor agresiv. Formațiunile politice profită de vidul din legislație care nu le interzice să își monteze bannere uriase.
Reamintim că pe 12 octombrie a început campania electorală pentru alegerile prezidențiale.
Aflăm de la Partidul Național Liberal că „suma cheltuită în perioada 1 septembrie – 11 octombrie pentru afișajul outdoor al candidatului PNL la prezidențiale, Klaus Iohannis, a fost de 4.685.242 lei fără TVA”. Liberalii precizează că suma a fost achitată integral din subvenția primită în acest an de PNL.
Subvenția care intră în conturile PNL în acest an va fi de aproape 66 milioane de lei.
PSD a cheltuit pentru candidata sa la prezidențiale o sumă apropiată de cea plătită de PNL pentru actualul președinte. Europa Liberă a solicitat social-democraților să precizeze ce sumă a fost reprezentat subvenția de stat și la cât s-a ridicat finanțarea privată.