„Ordinea publică la nivel naţional va fi asigurată de peste 13.800 de angajaţi ai ministerului, iar alţi 3.600 de specialişti vor fi pregătiţi să verifice şi să soluţioneze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale. În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un ghid cu principalele dispoziţii legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor. În total, duminică, pentru desfăşurarea procesului electoral în condiţii de maximă siguranţă vor fi mobilizaţi aproximativ 37.000 de angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.
Monica Dajbog a reamintit că şi la acest proces electoral se foloseşte Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
„Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să voteze dar nu deţin documente de identitate valabile, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor judeţene şi Direcţiei din Bucureşti să lucreze cu publicul şi în zilele de sâmbătă şi duminică, astfel: de la ora 8,00 la 16,00 pe 9 noiembrie şi de la ora 7,00 la 21,00 în data de 10 noiembrie”, a adăugat purtătoarea de cuvânt.