Liderul PLUS, Dacian Cioloș, spune, referitor la rezultatele PISA, că România nu e în stare să formeze tineri capabili să se descurce în situații concrete de viață, dar ministrul Educației ne spune să stăm liniștiți. ”Seninătatea doamnei ministru ne dă fiori”, a reacționat fostul premier.

”Rezultate dezamăgitoare pentru sistemul românesc de educație la Testele PISA din 2018: aproape 50% dintre ei nu sunt capabili să își folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi. De exemplu, elevii au fost puși să compare distanța totală pe două rute alternative sau să convertească prețurile într-o monedă diferită. La asemenea teste, România are, în 2018, rezultate chiar mai slabe decât în 2012 sau în 2015”, a comentat Cioloș, pe Facebook.

El critică modul în care a reacționat ministrul de resort, Monica Anisie.

”Seninătatea doamnei ministru ne dă fiori. Sistemul de educație din România nu e în stare să formeze tineri capabili să se descurce în situații concrete de viață, dar ministrul Educației ne spune să stăm liniștiți, pentru că elevii știu. În fapt, este o tragedie: elevii români învață după un curriculum care nu are legătură cu viața reală”, a declarat Cioloș.

Eurodeputatul spune că programa școlară din România este depășită, manualele arată, cele mai multe dintre ele, mai rău decât cele din perioada comunistă. Copiii se plictisesc la ore pentru că materiile le sunt predate ca acum 30 de ani.

”Ne facem că nu știm toate acestea și vorbim despre reforme pe hârtie, despre educație subfinanțată, despre profesori prost plătiți. Dar niciodată nu punem degetul pe rană. Nu ne ducem la originea dezastrului. Cauzele sunt multe, însă, înainte de toate, trebuie să schimbăm filosofia de funcționare a sistemului. Trebuie să înțelegem că, dincolo de experimentele pe care le face un ministru sau altul, de promisiunile neonorate ale unui partid sau ale altuia, important este ce produce sistemul românesc de educație”, a mai argumentat el.

Dacian Cioloș crede că avem nevoie de un pact adevărat pe educație. ”Reforma învățământului din România este o urgență. Trebuie să fie prioritatea zero a oricărui guvern responsabil, căruia îi pasă de soarta acestei țări. Iar reforma trebuie făcută împreună cu cei mai buni specialiști pe care România îi are. Din țară și din diaspora”.

Puțin peste 50% dintre elevii români sunt capabili să-și folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi. România a obținut rezultate mai slabe la testele PISA 2018 comparativ cu testările din 2015 și 2012, atât la matematică – 430 puncte, cât și la Științe – 426 puncte și la Citire – 428 puncte, potrivit raportului publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Rezultatele de la testarea din 2018 sunt mai slabe decât la cea din 2015, an în care România a fost în ușor regres față de 2012.

Rezultatele PISA din 2018 mai arată că România se înscrie în rândul celor trei țări în care performanțele la matematică au scăzut. Raportul PISA 2018 arată că numai în Malta, România și Taiwan, scorul la matematică este mai mic în 2018 față de 2015.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 5 =