Caută
Close this search box.

Circulația metroului, incertă de la 1 ianuarie: ”Vom opri lucrul”, somează firma de mentenanță

Circulația trenurilor de metrou din Capitală ar putea fi paralizată de la 1 ianuarie 2020 dacă Metrorex nu va semna un nou acord de mentenanță a materialului rulant și nu va plăti datoria de circa 150 de milioane de lei către Alstom, bani acumulați pentru ultimul an de servicii de reparații și mentenanță a trenurilor.

De pe 1 ianuarie, dacă nu se semnează un nou acord, vom opri lucrul”, declară directorul Alstom, Gabriel Stanciu, care spune că firma sa a depus o ofertă pentru prelungirea cu un an a acordului de mentenanță semnat în trecut pe 15 ani. Condiția? Metrorex să-și plătească datoria de 150 de milioane de lei din ultimul an – sau măcar să prezinte garanții bancare că o va face.

Dacă noi ne oprim din lucru asta înseamnă oprirea transportului public cu metroul în București. Am acoperit până acum costurile din împrumuturi. Nu știu câte alte companii pot duce din banii proprii un an de lucru fără a fi plătite”, spune directorul Alstom, potrivit Hotnews.ro.

În 2003 Metrorex și Alstom Transport SA, compania românească parte a companiei franceze Alstom, au semnat un contract pe 15 ani pentru mentenanța, reparațiile și reviziile trenurilor de metrou din București.

Acum, pe 31 decembrie 2019 contractul de mentenanță expiră, iar altul nou nu a fost semnat între timp. Mai mult, Metrorex nu ar fi plătit lucrările de mentenanță pe ultimul an – circa 150 de milioane de lei, conform reprezentanților companiei Alstom.

Ni s-a spus în urmă cu trei luni că vor fi eșalonate plățile și datoriile vor fi stinse. Atunci datoriile erau de 130 de milioane de lei. S-au plătit 25 de milioane de lei și atât. Poate mulți ne vor întreba ce am așteptat până acum… E vorba de responsabilitate socială. Dacă noi ne oprim din lucru asta înseamnă oprirea transportului public cu metroul în București. Am acoperit până acum costurile din împrumuturi. Nu știu câte alte companii pot duce din banii proprii un an de lucru fără a fi plătite”, a explicat directorul Alstom România, Gabriel Stanciu.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri