Avioanele Boeing 737 sunt ţinute la sol încă din luna martie Boeing a anunţat luni că a operat o serie de schimbări în conducerea companiei, forţând demisia actualului director, după un an dificil în care constructorul aeronautic s-a confruntat cu numeroase critici în urma prăbuşirii a două avioane Boeing 737 MAX.

Compania a anunţat că Dennis Muilenburg şi-a dat demisia din funcţiile de director general şi preşedinte al consiliului companie, cu aplicare imediată. Directorul financiar al Boeing, Greg Smith, va ocupa funcţia de director general interimar pentru o scurtă perioadă de tranziţie. Boeing l-a numit drept preşedinte şi CEO pe preşedintele David Calhoun, începând din data de 13 ianuarie 2020. Calhoun va rămâne membru al consiliului, dar va renunţa la orice alte obligaţii din afara companiei. În plus, Lawrence Kellner, membr al consiliului de administraţie, devine preşedinte al consiliului de administraţie. „Consiliul de Administraţie a decis că este necesară o schimbare a conducerii pentru a restabili încrederea în avansarea companiei, pe măsură ce lucrează la repararea relaţiilor cu autorităţile de reglementare, clienţii şi toate celelalte părţi interesate.

Sub noua conducere, Boeing va funcţiona sub un nou angajament pentru transparenţă deplină, incluzând o comunicare eficientă şi proactivă cu FAA (Autoritatea Federală de Aviaţie, n.r.), alte autorităţi de reglementare globale şi clienţii acesteia”, afirmă compania. Calhoun a declarat: „Cred cu tărie în viitorul Boeing şi în 737 MAX. Sunt onorat să conduc această mare companie şi cei 150.000 de angajaţi dedicaţi care muncesc din greu pentru a crea viitorul aviaţiei”. Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut avion comercial al companiei, a fost menţinut la sol în toată lumea, începând cu luna martie 2019, după ce două aeronave de acest tip s-au prăbuşit şi au ucis 346 de persoane.

Este vorba despre un avion al Lion Air care s-a prăbuşit în Marea Java în octombrie 2018 şi un avion al Ethiopian Airlines prăbuşit în apropiere de Addis Ababa, în luna martie. Revenirea în circulaţie a avioanelor 737 MAX s-a dovedit extrem de dificilă, provocând Boeing probleme financiare şi de reputaţie majore. Comenzile pentru 737 Max au încetat până luna trecută, când Boeing a primit primele comenzi de la consemnarea la sol, un total de 30 de aeronave.

Între timp, compania a continuat să producă avioane, în speranţa unei recertificări rapide din partea autorităţilor de reglementare din întreaga lume. Săptămâna trecută, Boeing a spus că va opri producţia avionului începând cu luna ianuarie, în aşteptarea certificării pentru siguranţa acestuia.

Cât de vinovat o fi sau nu o fi Mullenburg, nu putem sti. Dar putem bănui.

În plus, fair-play-ul și discreția firmei sale sunt evidente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 7 =