Caută
Close this search box.

Elevii cer profesori empatici în lupta anti-bullying

Elevii români cer un sistem de consiliere eficient în școli cu privire la bullying, cursuri aplicate pentru profesori, pentru a le dezvolta nivelul de empatie față de preșcolari/ școlari dar și campanii de conștientizare cu privire la acest fenomen, create de elevi. Măsurile se regăsesc într-o declarație prezentată la primul Forum Național Anti-Bullying, desfășurat timp de două zile în București.

În cadrul acestui forum, Asociația Telefonul Copilului a prezentat și rezultatele primului studiu sociologic la nivel național care urmărește perspectiva atât a copiilor, cât și a cadrelor didactice și părinților cu privire la fenomenul bullying.

„Aproximativ 72% dintre victime s-au confruntat cu agresiuni îndreptate împotriva lor cel puțin o dată în ultimul an, însă doar 40% dintre respondenți au avut curajul să își recunoască postura de victimă”, spune la RFI, psihologul Cătălina Surcel directorul executiv al Asociației <Telefonul Copilului>.

Totodată, 51% dintre copiii victime apreciază că principalul motiv pentru care au fost agresați este aspectul fizic. 62% dintre victime au fost agresate de un alt elev, iar o treime de un grup de elevi (33%). Referitor la abuzul de tip cyberbullying, acesta a avut loc pe platformele online cele mai utilizate de către elevi: Facebook (23%), WhatsApp (21%), Instagram (19%).

Măsurile cerute de elevi, prezentate sub forma Declarației Copiilor la Forumul Național Anti-Bullying:

1. Sistem de consiliere mai eficient în școli

Fiecare școală să aibă cel puțin un psiholog, care sa realizeze numai această activitate (nu să îndeplinească roluri multiple, precum și acela de profesor de psihologie) și a cărui prezență în școală sa fie promovată pe toate canalele.

2. Cursuri de psihopedagogie aplicată pentru profesori, pentru a le dezvolta nivelul de empatie față de preșcolari/elevi, față de problemele și trăirile acestora.

3. Campanii de conștientizare în școli, cu privire la bullying, create de elevi, atât pentru colegi cât și pentru profesori;

4. Social media – de folosit proactiv platformele/rețelele existente, în folosul elevilor și pentru construirea de campanii educaționale în acest sens;

5. Formarea unui grup de lucru/inițiativă civică al/a elevilor, în colaborare cu Asociația Telefonul Copilului, care să propună soluții concrete privind prevenirea și combaterea bullying-ului și care să dezvolte campanii de conștientizare.

6. Includerea obligatorie a agresorului dintr-un caz de bullying confirmat într-un program de consiliere/terapie psihologică adecvat tipului de bullying și gravității cazului;

7. Încurajarea victimelor să vorbească despre ceea ce li se intamplă, prin crearea unui mediu școlar empatic, mai prietenos. Copii sau adolescenți, elevii au nevoie să simtă că nu sunt judecați sau etichetați din toate direcțiile.

8. Informarea și implicarea părinților – ore dedicate în care să li se explice ce e bullyingul ce și cum pot face concret, în astfel de situatii.

Evenimentul a reunit reprezentanți și experți ai autorităților și instituțiilor relevante din domeniul educației, partenerilor sociali, partenerilor sociali din sistemul educațional preuniversitar, organizațiilor neguvernamentale, asociațiilor elevilor, precum și experți străini, specialiști în prevenirea și combaterea bullying-ului.

Asociația Telefonul Copilului este o organizație neguvernamentală, non-profit, care pune la dispoziția copiilor și adolescenților din România singura linie telefonică gratuită de asistență la nivel național.7 zile din 7, asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului răspund apelurilor la 116 111.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri