FOTO. Tragedie de Crăciun. Avion TAROM spulberat de o rachetă. Toți pasagerii au murit

tarom
Un avion AN-24 YR-BMJ al companiei Tarom a fost doborât de o rachetă, iar tot echipajul  a murit, inclusiv singurul pasager aflat la bord. Ținta atacului a fost tocmai acest jurnalist străin – pentru că despre un tânăr jurnalist străin era vorba – care deținea informații extrem de importante despre zilele Revoluției – a se citi casete video -, după cum scrie Evenimentul Zilei.
La scurt timp după decolare, deşi zborul era autorizat, iar avionul se afla pe calea aeriană indicată în planul de zbor, avionul TAROM a fost doborât de o racheta AA, la 50 km de București. Epava avionului a fost găsită în pădurea Mălinoasa, în apropierea comunei Vişina din județul Dâmboviţa, la 12 km nord-vest de divizionul 182 Rachete AA – Boteni.

Echipajul aeronavei AN-24 YR-BMJ a companiei TAROM compus din Chifor Ioan (38 ani), pilot-comandant, Valter Jurcovan (31 de ani), copilot, Moldoveanu Mihai (35 ani), instructor de zbor, Marghidan Elena (35 ani), însoţitoare de bord, Petre Bănică (41 ani), însoţitor de bord şi Cristea Gelu (33 ani), mecanic de bord, a decolat de la aeroportul Internațional Bucureşti-Otopeni, cu destinaţia Belgrad.

Lucrurile sunt halucinante, dar reale. Ele trebuie privite și înțelese ca atare, nicio altă variantă nu este posibilă.

Așadar, pe 28 decembrie 1989, echipajul aeronavei AN-24 YR-BMJ a companiei TAROM compus din Chifor Ioan (38 ani), pilot-comandant, Valter Jurcovan (31 de ani), copilot, Moldoveanu Mihai (35 ani), instructor de zbor, Marghidan Elena (35 ani), însoţitoare de bord, Petre Bănică (41 ani), însoţitor de bord şi Cristea Gelu (33 ani), mecanic de bord, a decolat de la aeroportul Internațional Bucureşti-Otopeni, cu destinaţia Belgrad.

Cursa charter către Belgrad fusese cerută chiar de Ion Iliescu, în numele noii conduceri a FSN, care a motivat că era nevoie să se aducă, din Iugoslavia, sânge pentru răniţii din revoluţie. În avion se mai afla însă, alături de echipaj, şi Ian Henry Perry (24 de ani) fotoreporter la ziarul britanic Sunday Times.

„La bord era un singur pasager. La controlul bagajelor i s-a cerut să trimită geanta la cală, însă el a refuzat. Avea multe casete video”, îşi aduce aminte Aurelia Grigore, fosta însoţitoare de bord a Tarom, o legendă a aviaţiei româneşti.

De la Belgrad, Perry urma să schimbe avionul, cu unul pentru Londra. Britanicul avea asupra sa câteva casete video, filmate de el în timpul Revoluţiei, dar şi alte casete video realizate în Bucureşti de mai mulţi corespondenţi străini.

„Și să nu uităm că toți au fost voluntari! Mi-l amintesc pe Valter plecând în ultima lui cursa în pasul ștrengarului! Dumnezeu să-i odihnească în pace!”, își amintesc familia și apropiații celor care au pierit în această castastrofă. Așadar, la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Otopeni, avionul s-a prăbuşit la 55 de kilometri de Capitală în pădurea Malinoasa de pe raza comunei Vişina, din judeţul Dâmboviţa.

„A fost primul și singurul avion civil care a primit ok de zbor în ziua respectivă din România. Ca urmare, posibilitatea unei erori este exclusă. Este evident că scopul a fost uciderea ziaristului și distrugerea probelor, lucru despre care s-a vorbit încă din ianuarie 1990.”, spune un pilot român Citește textul mai departe pe Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *