Gabriela Firea mai dă una tare de tot. Societatea de transport public București (STB) a acumulat o datorie de 231 de milioane de lei la ANAF și, pentru a obține eșalonarea la plată pe cinci ani, a depus garanție la Fisc sediul societății și o mare parte a parcului auto, potrivit unei hotărâri a acționarilor.

Reprezentanții STB au confirmat informația și au justificat apariția datoriei de 231 de milioane de lei, prin tăierea de către Guvernul Dăncilă a bugetului Capitalei, dar și prin creșterea cu peste 80% a flotei.

Potrivit unei hotărâri adoptate la sfârşitul lunii octombrie, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A. „constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bv. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.

Andrei George Creci, directorul STB, a fost împuternicit să semneze acordul şi să ducă la îndeplinire toate demersurile asumate.

Este pentru prima oară când STB își pune activele garanție pentru eșalonarea unor datorii, după cum au transmis reprezentanții societății pentru G4Media.ro. În anii 2013-2014, fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB, actuala STB SA) a mai fost în incapacitatea de a-și plăti datoriile, astfel încât ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1. După achitarea datoriilor de către RATB, ANAF a ridicat sechestrul la acel moment.

Reprezentanții STB arată că acumularea datoriei de 231 de milioane de lei a fost cauzată de creșterea cu peste 80% a parcului auto (de la 1040 mijloace de transport la 1861), de dublarea liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov, precum și de diminuarea bugetului Capitalei în anul 2019, ca urmare a reducerii cu 30% a sumelor repartizate de Guvern, din încasările impozitului pe venit, colectat la bugetul de stat.

Avocaţii consultaţi spun că luare unui astfel de angajament în faţa ANAF de către STB nu este deloc o joacă. Oricând, în eventualitatea neplăţii datoriilor eşalonate, societatea de transport poate rămâne fără bunurile puse ca garanţie.

„Practic, dacă STB nu îşi va plăti datoriile eşalonate, ANAF va trece efectiv la executarea silită a imobilului respectiv. Este o prevedere legală care este permisă de Codul de Procedură Fiscală coroborat cu Codul Fiscal. Tot ce este acolo se poate executa silit de către inspectorii ANAF.

Aceştia ar putea pune sechestre, ar putea opri în trafic autobuzele cu ajutorul agenţilor de poliţie pentru a le reţine certificatele de înmatriculare, după care executorul fiscal ar putea să le scoată la vânzare, la licitaţie publică. Asta dacă societatea nu îşi va plăti obligaţiile fiscale către stat”, a declarat avocatul Adrian Cuculis.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 8 =