Inspectorii sanitari de la Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti au dat amenzi în valoare totală de 63.000 lei în urma controlului efectuat luni şi marţi la Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar-Arseni, pentru neregulile constatate în modul de efectuare a operaţiunilor de curăţenie, acest serviciu fiind externalizat de unitatea sanitară către o socitate comercială.

Zilele trecute au apărut imagini în care două infirmiere curăță pereții spitalului cu un mop murdar.

Ministerul Sănătăţii a anunțat marți seară, printr-un comunicat de presă, că inspectorii sanitari au indicat o serie de măsuri care trebuie implementate în perioada următoare.

Firma de curăţenie a fost amendată cu 35.000 lei pentru nerespectarea procedurilor specifice activităţii de curăţenie, dezinfecţie în unităţile sanitare şi lipsa din dotare a produsului biocid utilizat pentru dezinfecţia de nivel înalt, potrivit Digi24.

Coordonatorul personalului firmei a fost amendat cu 20.000 lei pentru nemonitorizarea activităţii.

Directorul de îngrijiri de la Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar-Arseni a fost amendat cu 2.000 lei pentru nerespectarea programului propriu de supraveghere, prevenire şi control, iar medicul epidemiolog cu 2.000 lei, pentru nerespectarea programului propriu de supraveghere şi control a infecţiei asociate asistenţei medicale.

Două îngrijitoare de la firma de curăţenie au primit amenzi de câte 2.000 lei fiecare pentru necunoaşterea de către personalul auxiliar sanitar a tehnicilor şi procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie.

Controlul a fost efectuat la solicitarea Ministerului Sănătăţii. Echipa a verificat modul de efectuare a operaţiunilor de curăţenie şi dezinfecţie în spital de către personalul auxiliar, precum şi modul în care sunt respectate normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea la nivelul unităţii sanitare, dar şi respectarea normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale.

„Inspectorii sanitari au descoperit că procedura operaţională privind curăţenia şi dezinfecţia în spital elaborată de medicul epidemiolog şi directorul de îngrijiri medicale, aprobată de managerul unităţii sanitare, nu a fost adusă la cunoştinţa firmei de curăţenie în vederea instruirii personalului şi a implementării acesteia.

În această procedură operaţională nu este cuprins şi protocolul de curăţare, dezinfecţie a ustensilelor de curăţenie, inclusiv a mopurilor şi lavetelor reutilizabile.

Procedurile şi normele de conduită profesională privind desfăşurarea activităţii în cadrul societăţii comerciale sunt incomplete şi în neconcordanţă cu legislaţia în vigoare. Au fost constatate nereguli privind spălarea mopurilor utilizate la curăţenie, în neconcordanţă cu procedurile aprobate”, precizează Ministerul Sănătății în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 + 8 =