Caută
Close this search box.

Ar putea fi interzisă înmatricularea autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 în România

Revizuit la finalul lunii trecute, Planul Naţional pentru Energie şi Schimbări Cliamtice (PNIESC) al României vorbeşte despre posibilitatea interzicerii înmatriculării autoturismelor cu normă de poluare sub euro 5, pentru ca ţara noastră să poată respecta ţintele de eficienţă energetică şi de mediu asumate prin acest document în faţa Comisiei Europene.

„Reducerea emisiilor GES (gaze cu efect de seră), prin menţinerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică şi prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 şi Euro 4”, se arată în document. Aceasta este una dintre măsurile care pot fi luate de autorităţile de la Bucureşti, cu impact asupra a două dimensiuni ale PNIESC: decarbonarea şi eficienţa energetică.

„Măsura a fost şi va fi susţinută prin programul denumit generic ”Rabla”, program care susţine reînnoirea parcului auto naţional prin acordarea unei finanţări nerambursabile sub forma unei prime de casare, pentru achiziţionarea autovehiculelor noi, mai puţin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate. Până în prezent, programul a suferit diverse modificări, cea mai importantă având loc în anul 2018 prin introducerea programului ”Rabla

Planul Naţional pentru Energie şi Schimbări Cliamtice mai conţine şi o serie de măsuri prin care se doreşte dezvoltarea transportului prin metode alternative. „Această măsură are în vedere încurajarea formelor de transport alternativ (mersul pe bicicletă, car-pooling, car-sharing etc.) prin planificarea urbană şi dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru ciclism (piste pentru biciclete, compartimente speciale pentru biciclete în metrou şi trenuri, etc.) şi extinderea zonelor pietonale, în special în marile aglomerări urbane”, se precizează în document.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri