Caută
Close this search box.

Situaţie GRAVĂ! Analfabetismul funcțional la clasa a II-a a ajuns la aproape 50%

Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%. Mai puțin de jumătate dintre elevi știu la finalul clasei a II-a, după trei ani de școală, să scrie un text pornind de la câteva întrebări și sub 60% redactează acel text scriind corect cuvintele, propozițiile și semnele de punctuație.

Acestea sunt rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 și confirmă procentul de analfabetism funcțional de peste 40 arătat de testele PISA 2018.

Situația este gravă, avertizează departamentul Ministerului Educației, care a publicat încă de pe 10 februarie raportul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2019. În acest răstimp, Ministerul Educației nu a revenit nici măcar cu un comunicat pentru a explica rezultatele testării pe care o organizează anual și care este un puternic predictor pentru performanțele școlare ale acestor copii, potrivit edupedu.ro.

La Matematică, doar 75,06% dintre elevi reușesc să folosească corect numerele în calculele elementare la finalul clasei a II-a (după 3 ani de școală) și – dintre aceștia – mai puțin de 69% reușesc să facă adunări-scăderi și doar 65% pot să efectueze înmulțiri și împărțiri la finalul clasei a II-a, operații prevăzute de curriculum.

Specialiștii Ministerului Educației nu menționează nicăieri în raportul de 100 de pagini câți elevi de clasa a II-a au participat la această testare în 2019, pentru a putea vedea dimensiunea reală a eșecului curriculumului sau a aplicării acestuia și pentru a putea calcula ce înseamnă, raportat la numărul integral de copii testați, acest 65% din 75,06% care nu știu înmulțirea și împărțirea la finalul clasei a II-a.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri